חיפוש

איזה גודל תבנית נצטרך לעוגה גדולה שתספיק ל- 6 אנשים?

אנחנו לא מכירים הרבה אנשים שלא אוהבים לאכול עוגות. ברור לכולם למה אפייה היא אחד התחומים הכי פופולריים במטבח, ולמה כולנו כל כך אוהבים לאכול את התוצרים שלה. כשיש בחבורה שלנו מישהו שיודע לאפות זה רווח גדול, וכולם תמיד מבקשים ממנו להביא לנו עוגה טעימה.

היופי בעוגות הוא גם המגוון העצום של סוגי העוגות שניתן להכין, אפשר להכין בכל שבוע עוגה שונה לחלוטין בסגנון שונה, מחומרי גלם שונים, עם טעמים שונים. אבל אחד הדברים הכי מורכבים שצריך לעשות באפייה הוא חישוב של כמויות. מצד אחד אנחנו לא רוצים חלילה שמישהו ירצה עוגה ולא יקבל, מצד שני אנחנו גם לא רוצים להישאר עם יותר מדי שאריות.

אז מה עושים? הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם להתמודד עם השאלה הזו בצורה טובה.

 

תבניות לעוגות

אם בעבר היו שניים או שלושה סוגים וגדלים של תבניות, המצב היום שונה לחלוטין. יש מגוון עצום וכמעט בלתי נתפס של תבניות מסוגים ומגדלים שונים. כל תנור אפייה מגיע עם כמה תבניות מתכת בגודל מסוים, יש גם תבניות קרמיקה בגדלים שונים, לאוהבי החד פעמי יש תבניות אלומיניום גדלים שונים, ועוד.

כמובן שהתבניות הללו מגיעות גם במגוון צורות: יש תבניות עגולות, יש תבניות מרובעות או מלבניות, יש תבניות שמתאימות להכנת מאפינס אישיים ועוד.

תבניות לעוגות

מידות מקובלות של תבניות

כדי למדוד גודל של תבנית אנו צריכים לדעת חוץ מאורך והרוחב שלה, או הקוטר במקרה של תבנית עגולה, מהו העומק שלה. הכנו כאן עבורכם רשימה קצרה של גדלי התבניות העיקריות שקיימים כיום בשוק, ובהם יש סטנדרט מסוים. כמובן שתוכלו למצוא עוד מגוון לא קטן של גדלים וסוגים שונים של תבניות בחנות דקל.

 

  1. תבנית אינגליש קייק – תבנית מלבנית בגודל של 31X10 ס"מ ובעומק של 5 ס"מ.
  2. תבנית מרובעת בינונית – תבנית מלבנית בגודל של 22X31 ס"מ, ובעומק של 5 ס"מ.
  3. תבנית מרובעת ענקית (לרוב זהו הגודל של התבניות שמגיעות עם התנור) – תבנית בגודל של 32X40 ס"מ ובעומק של 5 ס"מ.
  4. תבנית עגולה בקוטר של 20 ס"מ שווה בגודלה לתבנית אינגליש קייק.

 

אז איזה גודל של תבנית צריך בשביל עוגה ל6 אנשים?

השאלה הזו מעט מורכבת מכיוון שהיא תלויה גם בעוגה ובאופי של האנשים, האם הם אוכלים הרבה או שהם מסתפקים במנות קטנות? אנו נלך כאן על הממוצע, ונמליץ לכם להכין עוגה ל6 אנשים בתבנית אינגליש קייק או בתבנית עגולה בקוטר של 20 ס"מ. במקרה הכי 'גרוע' תישאר לכם קצת עוגה, אך לפחות לאף אחד לא יחסר. אם אתם רוצים לדייק ניתן להכין את העוגה בתבנית מאפינס בכפולות של 6.

 

סיכום

עוגה מפנקת מתאימה בכל מצב. בתיאבון!

עוגת מחבת בגודל