חיפוש

איך להכין ארטיקים תוצרת בית

בימי הקיץ החמים אין דבר מפנק יותר מארטיק פירותי איכותי. אבל למה לבזבז כסף ולמלא את הגוף בקלוריות רעות כשאתם יכולים להכין ארטיקים טעימים, בריאים ומרעננים בעצמכם? פה תקראו על ארטיקים תוצרת בבית.

 

ארטיק מתרכיז קפוא

מכל הארטיקים שאנחנו נציג בפניכם, זה בוודאי הארטיק הביתי הכי מוכר. וכמה שהוא פשוט – ככה הוא טעים (גם אם לא הכי בריא…). בשביל להכין ארטיק מתרכיז צריך בסך הכל תבנית לארטיקים, תרכיז, מים, מיכל לערבוב ומקפיא.

שופכים את התרכיז והמים למיכל, מערבבים ושופכים את המיץ שנוצר לתבנית הארטיקים. את התבנית מניחים באופן מאוזן במקפיא, וזהו – נשאר לכם רק לחכות. מומלץ להכין את הארטיקים הללו מראש, מפני שלוקח מעט מאוד זמן להכין אותם והם יכולים להישמר במקפיא זמן רב. ארטיקים מתרכיז קפוא יכולים להיות פתרון מיידי, פשוט וזול ביום חם.

 

ארטיק ממחית פירות

ארטיק ממחית פירות הוא בריא, טעים, מרענן ואפשר לאכול אותו בלי שום הגבלה אלרגנית. למשל, בשביל קרטיב אננס ממחית תצטרכו בסכך הכל כף של סוכר חום, ארבע מאות גר' אננס, תמצית וניל ושלוש כפות יוגורט.

כדי להכין את הארטיק תצטרכו קודם על להמיס את כף הסוכר בכף מים רותחים, ולאחר מכן ליצור מחית מהאננס במעבד מזון. המחית צריכה להגיע למרקם נוזלי, מוקצף מעט. חשוב לוודא שהאננס שלכם בשל מספיק ורך מאוד. את מחית האננס מערבבים עם היוגורט ותמצית הווניל, ואת התוצר יש להעביר לתבנית הארטיקים, ואת התבנית מכניסים למקפיא לשלוש וחצי שעות.

 

קרטיב חלבי תוצרת בית

קרטיב חלבי נתפס כמפנק יותר ומיוחד יותר, אבל לא כמשהו שאפשר להכין בבית. אבל מי שרוצה – מצליח, וגם ארטיק חלבי ומפנק אפשר להכין בבית ולחסוך כסף (ויציאה מהבית ביום קיץ חם).

לקרטיב חלבי תצטרכו חצי קילו שזיפים, מאה גר' סוכר, שליש כוס מיץ לימון טרי, כוס מים, כוס חלב, מאתיים חמישים מיליליטר שמנת מתוקה, מקל וניל, חמישה חלמונים (החלק הצהוב) ושבעים גר' אבקת סוכר.

טוחנים את השזיפים, הסוכר מיץ הלימון וכוס המים במעבד מזון למחית חלקה, אחרי ריכוך הגון בסיר. ממלאים תבנית לארטיקים עד חצי הגובה במחית ושמים במקפיא. לאחר מכן מרתיחים את החלב עם השמנת והוניל, ובמקביל מערבבים במטרפה את החלמונים ואבקת הסוכר. מוסיפים בהדרגה את כל החלב אל החלמונים, וממשיכים לערבב כל הזמן.

ממשיכים לערבב את החלמונים עם החלב ללא הפסקה עם כף. אתם תדעו שהקרם מוכן כשתטבלו את הכף ותעבירו אצבע על הכף – ויתקבל פס נקי. לאחר מכן מורידים את התערובת מהאש, מקררים אותה ושופכים לחלק שנשאר בתבנית הארטיקים. את התבנית המלאה מחזירים למקפיא עד שהכל קפוא.

 

סיכום

לסיכום, ארטיקים ביתיים הם מהנים, טעימים ובריאים יותר מארטיקים שקונים בחנות. כדאי לכם מאוד לנסות לפחות אחד מהמתכונים שהבאנו.

קרחונים