חיפוש

איך ליצור מטבח שיתן אווירה של בית

המטבח הוא אחד החלקים החשובים ביותר בבית, שבו רבים מאיתנו מבלים זמן רב.

כחלק מרכזי, בעת עיצוב הבית, חשוב לנו מאוד לעצב את המטבח בצורה נכונה, כך שהוא ייתן תחושת ביתיות שתורגש מיד.

עם זאת, מלאכת עיצוב המטבח אינה תמיד מלאכה פשוטה, וכדי ליצור את האווירה הרצויה יש להשקיע מחשבה.

במאמר שלפניכם נדון במספר דרכים שבאמצעותן ניתן ליצור מטבח שייתן אווירה של בית.

 

התקציב העומד לרשותכם

השאלה הראשונה שיש לשאול היא מהו התקציב. ריהוט, מכשור, עיצוב ועוד, תלויים במחירים השונים שלהם. הרי שולחנות עץ מלא אינם שווים במחיר לשולחנות מזכוכית, כשם שמכשור חשמלי איכותי יהיה יקר יותר. ובקונספט רחב יותר, מטבח כפרי מסוג אחד שונה ממשנהו, כשם שמטבח מודרני בסגנון אחד שונה ממשנהו. לכן, חשוב לדעת טרם תחילת התהליך וגם לאורכו (כדי לא לבזבז יתר על המידה), מהו התקציב העומד לרשותכם.

 

בחירת הקו העיצובי

הקו או הסגנון העיצובי הוא למעשה הקו המנחה של עיצוב המטבח. יש סגנונות רבים, כמו סגנון כפרי, סגנון קלאסי, סגנון אורבני או מודרני, ועוד. ניתן להתייעץ עם מומחים או לבדוק באינטרנט על כל סגנון לעומק, כיוון שבחירה בסגנון מסוים תשפיע על כל היבטי העיצוב של המטבח, כמו חומרי הגלם, הידיות, המגירות, השיש, וכמובן, המחיר.

ההגדרה "אווירה של בית" תלויה בכם ובאיך שאתם מפרשים אותה. עבור כל אחד מאיתנו, המילה בית מסמלת משהו אחר. לכן, הבחירה בקו עיצובי מסוים תנחה אתכם ותסייע לכם להגיע לתחושת הביתיות הרצויה.

 

המרחב של המטבח

אלמנט חשוב הינו המרחב עצמו. חלק משטחי המטבח כמובן יוקדשו לשיש, לשולחן, למכשור החשמלי ועד', אך חלק ממנו ישמש לישיבה סביב השולחן, עמידה במטבח, לבישול ועוד. ככל שהמשפחה גדולה יותר כך תצטרכו שטח אחסון גדול יותר, יש לתת את הדעת גם לתפעול המטבח ובמידת הצורך להתאימו לבני הבית ככל שיש צרכים ספציפיים וכד'. מטבח נגיש יותר, עבור כל בני הבית, כמובן שייתן תחושה נעימה יותר ויסייע ליצירה של אווירת ביתיות.

 

בחירת החומרים

בחירת החומרים לא רק חשובה מבחינת המחיר שלהם. אלא, היא חשובה גם מבחינת הנראות והתחושה שלהם, וכפועל יוצא, הנראות והתחושה של המטבח כולו. חלק מן האנשים יעדיפו עץ מלא וחלקם יעדיפו בחירות אחרות, אך חשוב ללכת ולבחון מספר אפשרויות בשביל לראות ולהרגיש את האופציות הקיימות.

 

המכשור החשמלי

כמובן שבכל מטבח יש כיריים, מקרר וכד', אך הכוונה הינה למכשור חשמלי אחר. לחלקנו יהיה חשוב מאוד שתהיה מכונת קפה במטבח, כיוון שמבחינתם, אווירת בית היא לפתוח את הבוקר עם כוס קפה טובה. עבור חלק תחושת בית תהיה בלנדר עבור שייק פירות קר וצונן בסופי השבוע. בהתאם לכך, תוכלו לבחור ולהתאים את המטבח לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם.

 

לסיכום

עיצוב המטבח הינו תהליך ארוך יותר ומורכב יותר, אשר דורש זמן ומחשבה. המטרה הינה ליצור תחושת ביתיות, שכמובן הינה סובייקטיבית. אולם, דבר אחד צריך להנחות אתכם – מה בעבורי מסמל בית, וסביבו לבנות את המטבח שלכם.

חלל מעוצב