חיפוש

איך לשלב מטבח חוץ בבנייה ירוקה

בנייה ירוקה שמה לה למטרה לנסות למזער את ההשפעה הסביבתית של מבנים פרטיים וציבוריים, ולקדם את תחום הקיימות לאורך כל תהליך הבנייה – מתכנון ועד גימור. זה כולל כל אחד מהאזורים בבית, גם מטבח חיצוני במידה ותרצו לשלב אחד. אבל איך עושים זאת בגישת הבנייה הירוקה? נספר על זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

ייעוץ עם איש מקצוע

הדבר הראשון שכדאי לכם לעשות כשאתם שוקלים לשלב מטבח חוץ בבנייה ירוקה הוא להתייעץ עם איש מקצוע. בשנים האחרונות תחום הבנייה הירוקה התפתח ואנשים רבים עברו הכשרה כדי לעזור לאנשים לעבוד עם שיטה זו בעת בניית מבנים פרטים וציבוריים. יועץ הידרולוגי לבנייה ירוקה יוכל ללוות אתכם בתהליך ולעזור לכם לתכנן את המטבח שלכם כמו שצריך תוך כדי שמירה על העקרונות הירוקים השונים. הוא איש המקצוע בעל הידע והמיומנויות שיידע לתדרך אתכם לאורך כל הדרך.

יועץ הידרולוגי לבנייה

עיצוב ופריסת מטבח החוץ

העיצוב והפריסה של מטבח החוץ שלכם הם המפתח לשילוב נכון שלו בתהליך בנייה ירוקה. חשבו על האלמנטים השונים שמשפיעים על המטבח וכיצד ניתן להפוך אותם לאקולוגיים וטובים יותר עבור הסביבה. לדוגמה, יש למקם את המטבח החיצוני שלכם כך שינצל פתרונות הצללה טבעיים, אם זה מתחת לעצים או בצד מוצל באופן טבעי בגלל מבנה הבניין. כך ניתן יהיה להפחית את הצורך בפתרונות צל חיצוניים או שימוש במערכות קירור שזוללות אנרגיה.

 

שימוש בחומרים אקולוגיים

המטבח שלכם יכול להיות עשוי מחומרים שונים שלא פוגעים בסביבה. זה יכול להיות חומרים ממוחזרים, אבנים טבעיות ועוד. כל אלה יעזרו לכם למזער את ההשפעה הסביבתית של המטבח שלכם ולהפוך אותו לירוק וחסכוני.

 

חיסכון באנרגיה

אחד הדברים החשובים ביותר בבנייה ירוקה היא חיסכון באנרגיה. אתם יכולים לקדם את היעילות האנרגטית במטבח שלכם באמצעות שלל דרכים. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש במכשירים בסיסיים חסכוניים באנרגיה, לדוגמה גריל שפועל על גז.

אפשר לבחון גם אופציות לשימוש באנרגיה סולארית, אם זה לצורך הארה של אזור המטבח או להפעלת מכשירי החשמל עצמם. אנרגיה סולארית היא מקור אנרגיה מתחדש וחינמי שיכול לייעל את המטבח שלכם וגם לחסוך לכם בחשבונות החשמל.

יעילות אנרגטית במטבח שלך

חיסכון במים

היבט נוסף של בנייה ירוקה הוא חיסכון במים. בדקו אסטרטגיות שונות לחיסכון במים במטבח החוץ שלכם, ביניהם התקנת גופי מים חסכוניים וחכמים, מערכות לאיסוף מי גשמים ועוד.

 

מיחזור

חשוב מאוד למחזר, בטח במטבח שלכם. אתם יכולים להקים עמדת קומפוסט שתמחזר את שאריות המזון שלכם. ניתן להתקין פחים מופרדים כך שתוכלו להפריד את הפסולת שלכם בצורה יעילה ופשוטה לפי פלסטיק, זכוכית וכדומה. פנו ליועצים מומחים בתחום כדי לבחון את האפשרויות השונות שיעזרו לכם להיפטר מהפסולת שלכם בצורה שתשמור על כדור הארץ ולא תגזול מכם זמן יקר.

מטבח בנוסף לבניין