חיפוש

איך מתכננים נכון תאורה למטבח ומה חשוב לדעת

ישנם ביטוים רבים המדמים את המטבח ללב הפועם של הבית או את הקיבה כדרך ללב (מניסיון זה דיי נכון). לכל המטאפורות הללו ישנו בסיס אחד נכון מאוד, המטבח הוא אחד החללים העיקריים בהם אנחנו מעבירים את זמננו בבית. בין אם בזמן בישול, בזמן ארוחות משפחתיות ואף בזמן האירוח.

זו אחת הסיבות העיקריות שבגללן עיצוב המטבח הפך להיות סוגיה עיקרית וחשובה בבתים רבים. החל מעיצוב והתאמת הארונות ועד הוספת מרכיבים דקורטיביים ושוברי שגרה. אך רבים שוכחים שישנו היבט נוסף ומאוד חשוב והוא בחירה נכונה של תאורה למטבח.

מטבח חדש

אור חזק ומרכזי

למטבח ישנן פונקציונליות רבות, אך המשותף לכולן הוא הצורך בתאורה חזקה וטובה. לכן מומלץ מאוד להשתמש בתאורה מרכזית. בתחום התאורה המרכזית ישנן מספר המלצות חשובות. הראשונה היא שימוש במנורות לד. לשימוש במנורות לד ישנם מספר היתרונות עיקריים. הראשון הוא העוצמה שלהן. היתרון השני שלהן הוא מבחינת חיסכון. בדרך כלל מדובר במנורות מעט יקרות יותר, אך הן חסכוניות בחשמל והן יכולות להחזיק לטווחי זמנים ארוכים הרבה יותר.

המנורות המומלצות ביותר בעניי הן מנורות צמודות תקרה המתאימות לגיאומטריה של חלל המטבח. אך במידה ועיצוב המטבח שלכם שם דגש על אווירה כפרית וחמה, עדיף להשתמש בשנדליירים המתאימים לסגנון זה. שימו לב, שהעדיפות הינה לתלות גוף תאורה צמוד כמה שניתן לתקרה כי כך הוא מעניק את התאורה הרחבה והטובה ביותר.

מיקוד על משטחי העבודה

התאורה המרכזית אינה מספיקה כשאנחנו רוצים להתמקד במשטח העבודה שלנו. הגוף שלנו, לרוב, יגרום להצללה של המשטח וכך יוצר מצב בו משטח העבודה שלנו אינו מאור. בגלל עובדה זו, התאורה במטבח מאבדת מהפונקציונליות שלה ונוצר מצב מאוד לא נוח שיכול להיות אפילו מעט מסוכן (בעיקר לאלו מאתנו שנוטים להיחתך).

הפתרון לבעיה הזו הוא פשוט מאוד, תליה של לדים או מנורות אחרות על הארונות או הקיר. בצורה זו תוכלו להדליק ולכבות רק את המנורה הרלוונטית למשטח העבודה שלכם.

אי ופינת האוכל

אחד העיצובים הפופולאריים כיום הוא הוספה של אי המחובר למשטח העבודה המקורי. לרוב האי משמש גם בתור משטח עבודה נוסף וגם בתור פינת אוכל משפחתית או פינה לאירוח. חשוב לשים לב שהאם התאורה המרכזית מספיקה ומאפשרת להשתמש באי לכל הפונקציות הרלוונטיות. בבתים החדשים ישנה הכנה של נקודת תאורה במקום הרלוונטי לאי. במקרים בהם לא ניתן להוסיף תאורת תקרה ניתן להשתמש במנורות ייעודיות הנתלות על הארונות או הקיר.

איכות המנורות

במטבח מאוד חשוב שהאור שמופק מהמנורות יאפשר דיוק בתפיסת הצבעים של העין האנושית. העין שלנו רגישה מאוד להבדלים של דרכי הארה. המדד של דיוק תפיסת הצבעים נקרא CRI והוא נמדד בסקלה שבין 0 ל-100. ככל שערך המדד גבוה יותר זה מסמל על תפיסת צבע טובה יותר, מדויקת יותר וגם דומה יותר לאור השמש. לכן אם כבר משקיעים בתאורה איכותית ומעוצבת היטב כדאי לבחור בנורות בעלות CRI של 90 ומעלה.

עיצוב התאורה במבטח בצורה איכותית, פרקטית ויפה ישדרגו לכם את מבנה המבטח, את העיצוב שלו וגם את הפונקציונליות שלו. אחרי השדרוג הזה בטוח שלא תרצו לצאת מהמטבח.