חיפוש

איך לבנות ביעילות תפריט למסעדה שלכם

בכל מסעדה, התפריט הוא הדבר החישוב ביותר. הלקוחות יחליטו האם להגיע למסעדה שלכם על פי התפריט, וכמובן במהלך הארוחה יזמינו את האוכל שנמצא בתפריט של המסעדה. בניית התפריט היא מלאכה מורכבת, וצריך לדעת כיצד לגשת אליה. כדי שתעשו אותה בצורה הנכונה, אנחנו כאן עם כמה טיפים שיעזרו לכם להנות מתפריט מנצח למסעדה שלכם.

 

בניית תפריט

בעת הקמה של מסעדה, בניית תפריט למסעדה היא אולי הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות. לא משנה מהי התפאורה שנמצאת מסביב, בלי תפריט איכותי המסעדה שלכם פשוט לא תוכל להצליח. בעת בניית תפריט יש כמה נקודות שחשוב לתת עליהן את הדעת, ובלעדיהן התפריט שלכם לא יהיה שלם. עם זאת, עוד לפני הבנייה עצמה עליכם לחשוב על הנקודות הבאות.

תפריט המסעדה

קהל היעד

ראשית כל עליכם להגדיר מיהו קהל היעד שאותו אתם רוצים לראות במסעדה שלכם. קהל יעד נרחב יחייב אתכם לבנות תפריט שמותאם לסגנון הטרוגני יותר. מנגד, אם אתם מלכתחילה פונים רק לקהל מסוים תוכלו לבנות תפריט מצומצם יותר. לכל אפשרות יש את היתרונות שלה אולם לא תוכלו לבנות תפריט אם לא קבעתם מי הקהל שלכם.

 

מנות מרכזיות

את בניית התפריט צריך להתחיל דווקא מהמנות המרכזיות שלכם. כל מסעדה צריכה להחזיק במספר מנות דגל, אלו שבשבילן הלקוחות מגיעים למסעדה. המנות הללו יהיו בדרך כלל המנות העיקריות, והמחיר שלהן גם יהיה הגבוה ביותר מבין כל המנות בתפריט. סביב המנות הללו תוכלו לבנות את שאר התפריט שלכם.

 

חלקים נוספים בתפריט

אחרי שתפריט המנות המרכזיות מוכן, כדאי לבחור גם מה המנות הראשונות שאנחנו רוצים לכלול בתפריט שלנו. יחד עם המנות האחרונות התפריט שלכם כבר יגיע למצב שבו הוא מציג ארוחה שלמה. חלק נוסף שאסור לדלג עליו הוא בנייה של תפריט יינות. ארוחה טובה לא יכולה להגיע בלי בקבוק יין מתאים. ופה מוטלת עליכם האחריות לבדוק שלכל מנה יש יין מתאים. במקרה הצורך כדי לפנות לאיש מקצוע שיעשה את זה.

תפריט המסעדה

תפריט דיגיטלי

אפשרות מתקדמת שתמיד כדאי להכיר היא תפריט דיגיטלי. תפריט כזה מגיע על גבי טאבלט ומציע ללקוחות שלכם להנות מהמחשה של המנות. חשוב כמובן לבחור חברה מקצועית שתבנה לכם תפריט כזה כדי שתוכלו להנות מהיתרונות הרבים שיש לו. מיותר לציין שתפריט כזה הוא גם גמיש הרבה יותר, דבר שבתור מסעדנים אתם חייבים להבין את החשיבות שלו.

 

לסיכום

בניית תפריט למסעדה דורשת הרבה מאוד מחשבה. ראשית כל עליכם להגדיר מיהו קהל היעד שאליו המסעדה שלכם פונה. לאחר מכן עליכם לבנות את התפריט מסביב למנות המרכזיות שלכם, כאשר אסור לוותר על תפריט יינות איכותי וכמובן על קינוחים ומנות ראשונות. תפריט דיגיטלי יאפשר לכם להנות מתפריט גמיש יותר, שגם ממחיש ללקוחות שלכם מה האוכל שהם הולכים לקבל.

תפריט המסעדה