חיפוש

חושבים נכון: כך תתכננו את המטבח בבית החדש

מתכננים לשפץ את המטבח הישן? הצעד הראשון הוא להחליט על סגנון עיצוב ספציפי שרוצים עבור המטבח. בשלבים הבאים, כדאי לחשוב היטב על כל הגורמים שישליכו בסופו של דבר לא רק על הנראות של המטבח, אלא גם על הפרקטיות שבו. היכן מתחילים? כאן, המשיכו לקרוא. 

לאחר שעוברים לבית חדש או מחליטים לשפץ את הדירה הנוכחית, הגיע הזמן להתחיל לתכנן ולהבין כיצד אתם רוצים שהמטבח שלכם יראה, יתפקד וכיצד תשמישו אותו. ישנם כמה וכמה גורמים שונים שחשוב לקחת בחשבון, בעוד שכל פרויקט תמיד יתחיל בלקיחת המידות הנכונות. לאחר מכן, ממשיכים לשלבים הבאים:

  • פריסת עיצוב: יש לתכן את פריסת העיצוב הכללית בהתאם למידות המטבח.
  • אחסון: כדאי מראש לתכנן תקציב עבור ארונות מטבח, ידיות וכו'.
  • תאורה: יש לתכנן את התאורה ולהבין כיצד משלבים אותה עם אור טבעי.
  • חשמל: יש לתכנן מראש את מיקום נקודות החשמל, כך שיתאימו למכשירי החשמל השונים.
  • ריצוף, חיפוי קירות וצבעים: יש להתמקד בטקסטורות, צבעי קירות, קרמיקות וכו'.

מה חשוב לדעת על עיצוב מטבחים?

בשלב הראשון, יש לקחת בחשבון כי עיצוב מטבח מצריך הסתייעות באנשי המקצוע הנכונים. אמנם אפשר לצלוח פרויקטים כאלו לבד, אבל מעצבי פנים יכולים לספק עצות מעולות ולהכווין אתכם לכיווני מחשבה שאולי לא שקלתם. בסופו של יום, עצות מבעלי מקצוע לא יסולאו בפז.

חושבים נכון: כך תתכננו את המטבח בבית החדש

כמו כן, חשוב מאוד לקחת בחשבון את סוגי חומרי הגלם שניתן לעבוד איתם. באופן כללי, החומרים הנפוצים הם:

  1. סוגי עץ טבעי
  2. סוגים של עצים סינטטיים ולמינציה
  3. זכוכית
  4. פרזולים
  5. סוגי מתכות, ברזל ועוד.

בין חומרי הגלם השונים, כדאי למצוא את האידיאליים למטבח שלכם באמצעות מדרה נגרית אומן לייצור ועיצוב מטבחים ונגריות אחרות בשוק.

 

כיצד חומרי גלם מתכתבים עם עיצוב הבית?

בין אם בוחרים לעבוד עם חומר גלם כזה או אחר, כדאי שאותו חומר יתכתב עם העיצוב הכללי של הבית (לא רק של המטבח). בתוך כך, ישנם דרכים רבות ושונות שבהן חומרי גלם שונים יכולים להתכתב-עיצובית עם עיצובי בתים.

באופן פעולה זה, המטבח ישתלב בצורה הכי אידיאלית עם עיצוב הבית הכללי. למשל, בתים בעיצוב כפרי יכולים להתכתב נפלא עם מטבחים שמעוצבים בשילובי עץ. אגב, גם סוגי מתכות וסוגי פרזולים יכולים להשתלב היטב עם בתים מודרניים וכפריים גם יחד.

לסיכום, עניינים של תקציב: בסופו של דבר, כל פרויקט עיצוב מטבחים מתחיל בכיס ונגמר בתקווה לא עם הלוואות. המלצה אחת חשובה היא, לשים בצד סכום מסוים אקסטרה עבור כל מיני מקרי בלת"מ שונים. לפעמים חומרי גלם חסרים וצריך לרכוש יקרים יותר, בפעמים אחרות התקנות שונות יכולות להיות יקרות ממה שצופים בתחילת פרויקט. לכן, אם אתם מקדישים לעיצוב המטבח X שקלים, תשאירו בצד כ-15% – 25% עבור הוצאות בלתי צפויות.

חושבים נכון: כך תתכננו את המטבח בבית החדש