חיפוש

מה הוא גידול הידרופוני ולאילו צמחים הוא מתאים?

לא מעט אנשים מעוניינים להנות מגינה ביתית אולם פוחדים מהעבודה שהגינה כזו מביאה איתה. בשנים האחרונות פותחה שיטת גידול חדשה שבה אם יכולים לגדל מגוון רחב של צמחים בלי להשקיע יותר מידי זמן בגידול שלהם. את השיטה ניתן לממש בגינה בכל גודל, אפילו במרפסת שלכם. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על השיטה הזו.

 

גידול הידרופוני

כפי שניתן להבין מהשם שלו, הגידול ההידרופוני מתייחד בכך שהוא מתבסס על מים בלבד. בעוד שבשיטות גידול מסורתיות נעשה שימוש גם באדמה ובדשנים על מנת לגרום לצמחים לגדול טוב יותר, גידול הידרופוני נותן למים לעשות את כל העבודה. שיטת הגידול הזו הולכת ומתפתחת עם הזמן, אולם כבר כיום ניתן לגדל באמצעותה מגוון רחב של צמחים.

הידרושופ מאפשר לכם להנות ממגוון רחב של אביזרים לצורך גידול הידרופוני. מיד תבינו שהאביזרים הללו הם הרכיב החשוב ביותר בגידול, והם למעשה אלו שיקבעו את מידת ההצלחה שלכם במהלכו.

גידול הידרופוני

איך זה עובד

החלק המרכזי בגידול ההידרופוני הוא המערכת עצמה. המערכת היא המקום שבו השתילים מונחים והיא אחראית למעשה לתפקד בתור מצע לגידול. המים לא נמצאים לבד בתוך המערכת ובדרך כלל מומלץ להכניס אליהם דשנים שונים שאותם תוכלו לקנות בחנויות שמתמחות בתחום. הדבר הראון שעליכם לעשות הוא לבחור מערכת מתאימה שאותה תוכלו להתקין בבית.

איך זה עובד

אוטומציה

מערכות גידול הידרופוניות עובדות בדרך כלל על חשמל, מה שאומר שאתם לא צריכים להתעסק איתן בכלל. המערכות הללו מסננות המים וככה אתם לא צריכים לפחד שתשכחו להשקות את הצמחים שלכם יום אחד. המים ממחזרים את עצמם כך שהמערכת גם חסכונית ביחס לאחרות.

 

ירקות ועלים

בניגוד לגידול של עציצים בבית, בגידול הידרופוני אנחנו יכולים לגדל עלים ירוקים לאכילה, ברוקולי, מלפפונים ועוד מגוון רחב של ירקות וירקות עלים. הדבר הזה הופך את הגידול ההידרופוני למשתלם מבחינה כלכלית כיון שאנחנו ממש יכולים לגדל את הירקות הללו לצריכה עצמית. כמובן, ישנם גם צמחי נוי שאותם ניתן לגדל בעזרת גידול הידרופוני.

 

ציוד איכותי

כפי שהבנתם, לבחירה של הציוד והמערכות ישנה השלכה דרמטית על הסיכוי שלכם להצליח לגדל בעזרת הגידול ההידרופוני צמחים שונים. הקפידו לקנות את המוצרים בחנות איכותית ואל תתפשרו על מערכת טובה. לאור ההשקעה הרבה שאתם עושים במערכת גידול, כדאי מאוד שהיא תניב לכם תוצאות כמה שיותר מהר.

 

לסיכום

לגידול הידרופוני יש הרבה מאוד יתרונות, בין השאר בגלל העבודה שהוא נחשב לנקי יותר ואינו מלכלך את הסביבה שלו. מערכות הידרופוניות איכותיות לא דורשות כמעט שום טיפול מהצד שלכם, ככה שאתם יכולים להשאיר את הצמחים לטפל בעצמם. כל מה שמוטל עליכם זה לדאוג שהצמחים ששמתם במערכת הם כאלו שמתאימים לגידול הידרופוני וכמובן שהם מקבלים כמות נכונה של שמש.

מה הוא גידול הידרופוני ולאילו צמחים הוא מתאים?