חיפוש

מהו שיפוץ קומפלט למסעדה ומה הוא כולל

שיפוץ קומפלט למסעדה פירושו עריכת שינויים בכל התחומים במסעדה, הן במראה הכללי והן במבנה המסעדה ובהתאמה שלה לדרישות העדכניות השונות של הממונים על הנושא ברשות המקומית ובמשרד הבריאות(עוד על התקנות ניתן לקרוא כאן). מדוע נדרש שיפוץ כולל במסעדה ומתי הוא נדרש? על פי אילו אמות מידה נערכים השיפוצים ומי אחראי לבדוק ולאשר אותם? בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בנושא של שיפוץ קומפלט למסעדה ומה הוא כולל.

 

שיפודים על הגריל

 

מדוע נדרש שיפוץ קומפלט למסעדה

ישנן כמה וכמה סיבות, שחלק מהן או כולו בבת אחת, עשוי להשפיע על בעלי המסעדה ביחד עם קבלני השיפוצים לקבל החלטה על שיפוץ כולל במסעדה או על שיפוצים חלקיים. עם הסיבות כאמור ניתן למנות התעוררות הצורך לאחר תקופה ארוכה של פעילות ללא כל טיפול במסעדה. סיבה נוספת עשויה להיות הרצון של בעל המסעדה לשנות כיוון ולהיכנס לתחומים קולינריים חדשים. גם כאן, יכול להתעורר הצורך בשינויים בהתאם לאופי המוצר והשירות שהמסעדה נותנת. לדוגמה – מסעדה שתפקדה יותר כמסעדת פועלים שמכרה מנות שניתן לאכול גם בעמידה או בישיבה חפוזה ליד שולחן, הופכת למסעדת יוקרה. כיוון שכך, חייבים לערוך שינוי הן בריהוט, הן בתאורה והן במראה הכללי.

ואולם סיבה חשובה הגורמת לצורך בשיפוצים הינה הנחיות חדשות שמוציא משרד הבריאות מעת לעת הנוגעות הן למבנה המסעדה והן לאופי ההתנהלות שלה. בדרך כלל, בתהליך הבנייה של המסעדה יש לברר את ההנחיות המדויקות של משרד הבריאות ולהתייחס אליהן. הנחיות הן ברורות מאד ואי עמידה בהן עלולה להביא לכך שהמסעדה לא תיפתח, או שהיא תיסגר במהירות הבזק. ההנחיות נוגעות למבנה המסעדה הכללי, כולל גם היחס בין גודל המטבח לגודל החלל שבו מקבלים האורחים את השירות. בנוסף, ההנחיות קובעות את מבנה המטבח ואת הטמפרטורות שצריכות לשרור במקררים(עוד על מקררים למסעדות כאן). זאת ועוד, המטבח חייב לכלול כיורים ומשטחי עבודה איכותיים, המסייעים לביצוע מיטבי של עבודות המטבח השוטפות.

אמות מידה לביצוע שיפוצים במסעדה

כאמור לעיל, מי שקובע את אמות המידה לשיפוצים במסעדה הוא משרד הבריאות. את אמות המידה האסטטיות קובע, כמובן, בעל העסק. מבחינת משרד הבריאות עריכת שיפוצים טורפת את כל הקלפים ומאפשרת למשרד להציב את אמות המידה העדכניות ביותר. עם זאת, רק במקרים נדירים המשרד כופה עריכת שינויים על מסעדות קיימות. אמת המידה החשובה ביותר נוגעות למבנה המטבח וזרימת העבודה בתוכו. המסעדה חייבת להכיל פתרונות אחסון איכותיים, הן של חומרי גלם והן של חומרים מוגמרים. אם מדובר במסעדה המוציאה מנות, המנות חייבות לצאת מהמטבח בתנאי תברואה מיטביים. אם מדובר במזנון, האוכל המוגן בתצוגה חייב לעמוד בתנאים מחמירים, הן מבחינת מידות החום של המוצרים החמים והן מבחינת הקירור של המוצרים הקרים. שיפוץ קומפלט למסעדה חייב לעמוד, מעבר לאסתטיקה, בדרישות כאמור עוד לפני שהושקע השקל הראשון בעיצוב המראה, התאורה והאווירה במסעדה.

לא שבעתם משיפוץ המטבח במסעדה? הכנסו למדריך לבחירת מטבחי חוץ איכותיים.