חיפוש

מה מיוחד בסכינים לחיתוך בשר?

במידה והתחדשתם במעשנת או ברביקיו חדש, בטח נוכחתם לגלות שחיתוך הבשר לוקח לא מעט זמן ואנרגיות ולעיתים מקשה על תהליך הכנת הבשר. ניתן להקל על ההכנה בעזרת סט סכינים בעלי ייעוד מיוחד לחיתוך הבשר, שהופכים את החיתוך למהיר, נקי ונוח. במאמר הבא נסביר מה מיוחד בסכינים לחיתוך בשר, מהם סוגי הסכינים ומה ייעודם.

 

מה הייחוד של סכיני הבשר?

בישול בשר הוא לעיתים מורכב וכך גם חיתוכו המסורבל בעקבות חלקי העצמות, השומן והגידים. סכיני הבשר מיועדים לחיתוכים שונים ועוזרים להפוך את החיתוך למדויק וקל יותר בין אם הבשר אדום או מבושל. חיתוך הבשר משפיע על הבישול מאחר והוא הופך את הבישול לאחיד ואת החתיכות לדקות ונקיות יותר. סכינים איכותיים ומקצועיים יספקו לכם תוצאות בישול טובות ולכל סכין יש ייעוד.

 

סכין סטייק

סכין סטייק הוא סכין אשר מיועד איך לא- לחיתוך סטייק, ומדוע? סכין זו עוזר לחתוך בצורה קלה נתחים של בשר בקר. הסכין מיוחד ושונה מסכין רגיל מאחר והוא סכין דק מאוד בעל להב חלק או משונן. הלהב עוזר לנו לקבל חיתוך מדויק של הנתח לא משנה באיזה מצב בישול הוא.

 

סכין לפירוק בשר

סכין הזה מיועד לפירוק בשר והוא בעל צורה ארוכה ודקה שהיעוד שלה הוא הפרדה בין כל החלקים בנתח- שומן, גידים, בשר ועצמות. צורתו הייחודית של הסכין עוזרת להיכנס בין כל החלקים של נתח הבשר. בעזרת אורכו של הסכין הוא מגיע אף לחלקים שחיתוכם הופך את הפירוק לקל יותר.

 

סכין גרזן

סכין הגרזן הוא סכין המיועדת בעיקר לבשר אך גם לירקות. סכין זה בעל חזות מקצועית ומרשימה ומתאים למי שנוהג לבשל באופן קבוע. להב הסכין מיוחד ומתאים לבשר בזכות צורתו המלבנית ומשקלו הכבד.

בארצות המזרח סכין זה נועד לכל סוגי הבישול ובארצות המערב הסכין בעיקר משמש לחיתוך של נתחי בשר בצורה דקה או חיתוך מדויק של העצמות. סכינים אלו דורשים מהאוחז בהם מיומנות ומקצועיות ולכן שפים מקצועיים רבים בוחרים להשתמש בהם.

 

סכין לפילוט דגים

סכין זו מיוחד בשל צורתו והתאמתו לפילוט דגים. הבעיה הגדולה בדגים היא העצמות הקטנות שנתקעות בשיניים, דוקרות אותנו בגרון ובעיקר מסכנות אותנו. לכן, רובנו מעדיפים לא להתעסק עם העצמות ולאכול פילה.

על מנת לחתוך ולפלט את הפילה באופן מושלם ניתן להשתמש בסכין זה אשר ייחודו הוא פילוט הדג וחיתוך הדג לאורכו. סכין זו מיוחדת בזכות צורתו של הלהב- ארוך, צר ודק, שעוזר לנו לחתוך את הדג באופן מדויק.

שימוש בסכינים בעלות ייעוד לחיתוך בשר יהפכו את החיתוך לנקי, פשוט ומהיר יותר. סכינים ברמה גבוהה יישארו איתכם לאורך שנים ולכן שווה להשקיע כבר עכשיו בסט שישדרג לכם את תהליך ההכנה.

סכינים לחיתוך בשר