חיפוש

מתכון להכנת בורקס פריך במטבח לא מאובזר

רוצים להכין מנה יפה ומפנקת לאורחים או סתם למשפחה? קבלו מתכון להכנת בורקס טעים ופריך, שתוכלו להכין בכל מטבח מאובזר בפשטות. חממו את התנור והתחילו לקרוא.

 

הכנת הבצק

חומרים

להכנת הבצק תצטרכו את החומרים הבאו, אז גשו קודם לוודא שיש לכם אותם בבית:

שתיים וחצי כוסות קמח

חצי כוס שמן

חצי כוס מים (רותחים)

חצי כפית מלח

100 גרם של חמאה מומסת (או מרגרינה או מחמאה לבחירתכם, לגרסה פרווה).

אופן ההכנה

בקערה שמים את הקמח המנופה, השמן, החמאה/מרגרינה והמלח. מוסיפים בהדרגה את המים תוך כדי לישה. צריך להתקבל לכם בצק מעט רך ולא יבש. ניתן להכניס את הבצק למנוחה במקרר בזמן שממשיכים בהכנות.

 

הכנת המילוי

המילוי כבר תלוי בכם – תוכלו לבחור למלא אותו בגבינות, או בתפוח אדמה לגרסת בורקס פרווה.

חומרים

שלושה תפוחי אדמה בגודל בינוני (גם אם אתם בוחרים בבורקס גבינות, עדיין אל תוותרו על התפוח אדמה).

ביצה אחת (גודל L)

חצי כפית מלח

גביע אחד של גבינה לבנה (250 גרם)

250 גרם של גבינות לבחירתכם – ההמלצה: מוצרלה וגבינה בולגרית יחד.

 

אופן ההכנה

טפלו קודם כל בתפוחי האדמה – קלפו אותם ובשלו אותם עד שהם רכים כך שאתם יכולים למעוך אותם לפירה. קררו אותם לפני שאתם מוסיפים את כל שאר המצרכים. כאשר התפוחי אדמה מתקררים, הוסיפו לאותה הקערה את הביצה, המלח והגבינות וערבבו היטב. בשלב זה התנור שלכם צריך להיות דלוק ומחומם לחום של כ- 180 מעלות.

 

הכנת הבורקס

הכנת הבצורה של הבורקס פשוטה ביותר ואינה דורשת כלים מיוחדים או ניסיונות למצוא כלי עגול בגודל המתאים. קרצו מן הבצק כדורים קטנים, צריך לצאת לכם כ- 30 כדורים. כל כדור רדדו עם המערוך ועצרו כאשר מתקבל לכם עיגול לא דק מידי. הניחו במרכז העיגול כפית גדושה של המילוי, וקפלו את העיגול מלמעלה למטה, כך שתיווצר לכם צורת אליפסה. הדקו טוב טוב את קצוות הבורקס על מנת שלא יפתח בזמן האפייה ויאבד מצורתו. את כל הבורקסים שיצרתם הניחו על תבנית גדולה עם נייר אפייה.

הכנת הציפוי

חומרים

ביצה טרופה

שומשום או תחליפים

אופן ההכנה

בסיום הרידוד והמילוי, מרחו את הביצה הטרופה על כל הבורקסים, ומיד פזרו שומשום. מתכונים רבים של בורקסים מסתיימים במריחת ביצה ושומשום. על הביצה לא מוותרים מאחר והיא זו הגורמת לשיזוף של המאפים, אך אם אינכם רוצים שומשום מעל תוכלו להחליפו בקצח או בזעתר, או בכלל לוותר עליו, למרות שהוא מוסיף לטעם ולנראות.

 

לסיום

את הבורקסים אופים בחום של 180 מעלות, כ- 20 דקות, אך מאחר וכל תנור שונה מהשני מומלץ לעקוב אחרי האפייה ולעצור אותה כאשר הבורקסים מקבלים גוון זהוב. בתאבון!

 

מאפה