חיפוש

מגשים לאירוח משפחתי: כל השאלות שחשוב שתשאלו רגע לפני ההזמנה

אחד השיקולים המשמעותיים ביותר בתכנון אירוע משפחתי הוא האוכל. חוויית האוכל יוצרת תחושה של ביחד וקירוב לבבות. כדאי לוודא שלכולם יהיה מה לאכול, ולוודא שאתם מגישים מנות מגוונות ואטרקטיביות שיתאימו לכלל האורחים שלכם.

מגשים לאירוח משפחתי כל השאלות שחשוב שתשאלו רגע לפני ההזמנה

אחת האפשרויות הטובות ביותר היא להזמין מגשי אירוח. כך תוכלו להבטיח שבאירוע המשפחתי שלכם יהיה שפע של אוכל טעים ומגוון, וגם כמובן זה יחסוך לכם את הטרחה על הכנות ובישולים. מגשי האירוח המשפחתיים יכולים לכלול מגוון מאכלים בהתאם לטעם האישי ולמגבלות התזונתיות.

אפשר להזמין מגשי פירות טריים, כגון פירות יער, מלונים ופירות הדר; מגשי גבינה וקרקרים ; ירקות חתוכים עם מטבלים שונים;  אגוזים ופירות יבשים;  כריכים קטנים או מיני מאפים; וכמובן מגשי קינוחים. לצורכי הכתבה נפגשנו להתייעץ עם השף יניב שבח, בעלים של ארטייסט המתמחה בהכנת המגשים לאירוח משפחתי. אז רגע לפני שאתם ניגשים לבצע את ההזמנה, הנה כמה שאלות חשובות שכדאי לשאול כדי לוודא שהכול ילך חלק.

 

1. כמה אנשים ישתתפו באירוע?

זו השאלה החשובה ביותר שיש לשאול בעת הזמנת מגשי האירוח וגודלם. לפי מספר האנשים שיגיעו  תוכלו לתכנן את מגשי האירוח שתזדקקו להם. הקפידו לוודא מי מגיע ומי לא בצורה מסודרת כדי להימנע מאי נעימויות שהאוכל ייגמר, או להיפך, להזמין יותר מדי אוכל וכך לבזבז כסף מיותר.

מגשים לאירוח משפחתי: כל השאלות שחשוב שתשאלו רגע לפני ההזמנה

2. מהו סגנון האירוע?

כדי לבחור מגשי אירוח המתאימים במיוחד לאירוע שאתם עורכים, חשבו מהו סוג האירוע. לדוגמה, אם אתם מתכננים על האש בחצר או במרפסת, אולי תרצו להזמין מגשי כריכים והמבורגרים. מצד שני, אולי תרצו לבחור במנות מתוחכמות ואלגנטיות יותר כמו רוסטביף או סלמון צלוי אם אתם עורכים ארוחת ערב חגיגית.

אם אתם מתכננים אירוע משפחתי קליל, שקלו להגיש מגוון של פינגר פוד ומיני מאפים קטנים. לאירוע משפחתי חגיגי, שקלו להגיש מנות אלגנטיות ומתוחכמות כמו מתאבנים מגוונים לאירוע משפחתי עם ילדים שקלו להגיש מאכלים שילדים אהובים, כמו מיני נקניקיות, נגיסי גבינה ומיני קאפקייקס. תמיד כדאי כמובן לבדוק עם המארח אם יש בקשות או העדפות למגשים ספציפיים.

 

3. איזה סוגי אוכל אתם רוצים להגיש?

קחו בחשבון את ההעדפות של האורחים שלכם והקפידו לתקשר עם חברת מגשי האירוח על כל מגבלות תזונתיות או אלרגיות אם יש.  היצע מגשי האירוח הוא מגוון ותוכלו לבחור את הסוגים המועדפים עליכם: מגשי אירוח טבעוניים, צמחוניים, מגשי אירוח מלוחים, סלטים, מגשי אירוח מתוקים ועוד.

 

4. איך יוגש האוכל?

האם תעדיפו שהאוכל יוגש בסגנון מזנון הגשה (בופה) או הגשה לשולחן? גם למזנון וגם להגשה לשולחן יש יתרונות משלהם וניתן להשתמש בהם למגשי אירוח באירוע משפחתי בהתאם לסגנון ולנושא האירוע, מספר האורחים וגודל המקום. הגשה במזנון מאפשרת לאורחים להסתובב בחופשיות ולבחור את האוכל שהם רוצים.

זוהי אפשרות טובה לאירועים גדולים, המאפשרת לאורחים לקחת את האוכל ולאכול היכן שהם רוצים. הגשה לשולחן היא אפשרות רשמית ומסורתית יותר, בה האורחים יושבים סביב שולחנות והאוכל מוגש להם על ידי מלצרים. זוהי אפשרות טובה לאירועים רשמיים או אירועים שבהם האורחים יישבו סביב השולחן לאורך כל האירוע. אם אתם מתכננים אירוע משפחתי גדול , כדאי לשלב הגשה במזנון עם שירות לשולחן.

ההחלטה על בופה או הגשה לשולחנות תשפיע כמובן על גודל מגשי האירוח ומספרם. אם אתם מגישים בסגנון בופה, סביר להניח שתצטרכו מגשים גדולים יותר בשביל המנות הגדולות יותר. אם אתם מגישים ארוחות בהגשה לשולחן, תזדקקו למגשים קטנים יותר בגודל אישי.

מגשים לאירוח משפחתי: כל השאלות שחשוב שתשאלו רגע לפני ההזמנה

5. מה התקציב שלכם למגשי האירוח?

חשוב לברר עם החברה מהן העלויות ומה הן כוללות. השוו מחירים של חברות שונות ובדקו זמינות. התייעצו עם חברת מגשי האירוח לגבי גודל, מספר המגשים וסוג האוכל. הקפידו לשאול לגבי עמלות או חיובים נוספים, כגון דמי משלוח או שירות.

 

6. כמה זמן מראש צריך לבצע את ההזמנה?

הקפידו לתת לחברת מגשי האירוח מספיק זמן מראש על מנת שתוכלו לתכנן ולהתכונן לאירוע שלכם. אם אתם מזמינים  מחברה ידועה, ייתכן שיש להם צבר הזמנות. עדיף לבצע את ההזמנה ברגע שאתם יודעים את תאריך האירוע שלכם כדי להבטיח שתוכלו לקבל את המגשים שאתם רוצה. זה חשוב במיוחד אם אתם מארחים אירוע גדול או אם יש לכם בקשות ספציפיות.

בררו עם החברה כמה זמן הכנה דרוש להכנת מגשי האירוח שלכם והזמינו בהתאם להמלצות החברה. ככלל, כדאי להזמין את המגשים לפחות חודש מראש, זה ייתן לכם מספיק זמן לאשר את ההזמנה, לבצע שינויים ולוודא שהכל מוכן בזמן.

 

7. מהו התפריט האידיאלי עבורכם ועבור האורחים שלכם?

התחשבו בהעדפות הקולינריות של המוזמנים שלכם ועשו כמיטב יכולתכם להזמין מנות שעונות על הצרכים שלהם. האם חשוב שהאוכל יהיה כשר? אם כן, בדקו שלחברה יש תעודת כשרות. יש מגוון סוגי מגשי אירוח, כגון מגשים צמחוניים, מגשים טבעוניים, מגשי אירוח מלוחים, מגשי אירוח מתוקים, מגשי אירוח חלביים, מגשי אירוח בשריים, מגשי אירוח פרווה. טיפ שלנו – כדאי להזמין לפחות מנה צמחונית או טבעונית אחת לאור הפופולריות של הטבעונות והצמחונות שהפכו לטרנד.

 

לסיכום

 כשמדברים על אוכל שנראה טוב, שמעוצב בקפידה ומותאם לאירועים, מגשי אירוח הם בהחלט דרך מצוינת להבטיח שיהיה שפע של אוכל טעים להנאת כולם. אחרי ששאלתם שאלות וביצעתם את ההזמנה, כל מה שנותר לכם עכשיו הוא פשוט ליהנות!

מגשים לאירוח משפחתי: כל השאלות שחשוב שתשאלו רגע לפני ההזמנה