חיפוש

5 דברים שחובה לבדוק לפני קניית דירה 

רכישה של דירה חדשה זה לא עניין של מה בכך. יש מי שאומרים שזו הרכישה הגדולה ביותר שאדם יכול לבצע במהלך חייו. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק  מה הם הדברים שחובה לבדוק רגע לפני ששמים את הכסף על השולחן. הישארו אתנו ותגלו מה הם 5 הדברים שחובה לבדוק מראש.

 

הדבר ה – 1 שחשוב לבדוק: האם השכנים נאים בעיניכם?

אף אחד לא רוצה לגלות שיש לו שכנים מרעישים שחוגגים עם קריוקי אחת לשבוע בשעות הלילה המאוחרות. כן, כל אחד רוצה להיות בטוח שיש בסביבתו שכנים שדומים לאופי שלו. לכן, אתם צריכים לבדוק תחילה מי הם השכנים שמתגוררים בדירות הסמוכות. אנחנו ממליצים לבדוק את הדירות שנמצאות בקומה שלכם ובקומה שמעל ומתחת.

דִירָה

הדבר ה – 2 שחשוב לבדוק: האם מערכות הבית תקינות?

אי אפשר לכתוב מדריך שמציג את הדברים שחובה לבדוק לפני שקונים דירה מבלי לציין את הבדיקה החיונית – בדיקת בדק בית. מדובר בבדיקה שמאפשרת לכם לדעת אם יש תקלות כלשהן במערכות חשובות בדירה. הנה כמה מהמערכות המרכזיות שנבחנות באופן מעמיק במהלך בדיקה זו:

  • מערכת החשמל
  • מערכת המים
  • הריצוף

מי שמבצעים את הבדיקה הזו יכולים לגלות אם יש ליקויים חמורים בדירה שלא ניתן לראות בעין. שכן, המומחים בתחום מגיעים עם ציוד מתקדם שמאפשר להם לראות את הדירה על כל צדדיה.

 

הדבר ה – 3 שחשוב לבדוק: האם יש מסגרות חינוכיות איכותיות לילדים בקרבת מקום?

אם אתם מגיעים לדירה החדשה כמשפחה עם ילדים, חשוב מאוד שתבדקו אם יש מסגרות חינוכיות איכותיות בקרבת מקום. אתם הרי רוצים שהילדים שלכם יגיעו אל בית הספר או הגן בקלות, ללא נסיעה ברכב או בהסעה. כדי שזה יקרה, אתם צריכים לבדוק את העניין מראש ולבחור בהתאם לממצאים.

דִירָה

הדבר ה – 4 שחשוב לבדוק: האם יש ועד בית בבניין או חברת ניהול?

תבדקו אם יש בבניין ועד בית מתפקד או חברת ניהול. שכן, אתם רוצים להיות בטוחים שמדובר שיש מי שאחראיים על הסדר, הניקיון והטיפול הכללי במבנה. חשוב לערוך בירור מעמיק בנושא, כדי לגלות אם ישנם וויכוחים מהותיים אל מול בעל הבית או חברת הניקיון טרם רכישת הדירה.

 

הדבר ה – 5 שחשוב לבדוק: האם יש חניות זמינות באזור?

מי שמתגוררים בתל אביב ובערים נוספות במרכז הארץ צפויים לספר לכם על הקושי במציאת חניה מתחת לבית. אנחנו כאן כדי לומר לכם שמדובר בדבר שחשוב מאוד לבדוק אותו באופן מעמיק. תבדקו היטב אם יש חניות זמינות בקרבת הדירה ולא רק עבורכם, אלא גם עבור מכרים או קרובי משפחה שירצו לבקר אתכם.

 

לסיום

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים בעוד כמה שורות וזו ההזדמנות לומר לכם כי יש בידיכם כעת מידע חיוני ביותר. אנו מאחלים לכם שתיישמו אותו ותבדקו את 5 הדברים שצוינו לעיל.

דִירָה