חיפוש

תכנון מטבחים בעיצוב אישי – דגשים שחשוב להכיר

אחת ההעדפות הברורות של המזמינים מטבח חדש, היא הזמנת מטבח בעיצוב אישי, אומרים בנגריית "איילים – נגרות פנים", נגריה בשרון המובילה בתחום תכנון ועיצוב מטבחים (למידע נוסף באתר). אם בעבר אנשים קיבלו בהשלמה את המטבח שהגיע יחד עם הדירה החדשה, או זו מיד שנייה – היום לא מתפשרים על מטבח וכבר כולם הבינו שמטבח הוא אחד החללים הכי חשובים בבית. 

אין דגם אחד של מטבח שמתאים לכל בית (שלא לדבר על שמאליים שצריך לבצע להם התאמה מחדש) ולכל אחד הרגלי שימוש ייחודיים משלו. בסופו של דבר, המטבח בא לשרת את המסורת הקולינרית המשפחתית, העדתית והדתית התואמת ולהיות מותאם להרגלי הבישול והאירוח של כל משפחה.

המטבח הוא חלל רב שימושי שחייב לספק את הפתרון והמענה הכי יעילים בכל האספקטים. מעבר לבישול, הוא משמש כמקום אחסון, חלל בו מתקיימת דינמיקה משפחתית קצרה או ארוכה מסביב לשולחן האוכל – הוא למעשה בהרבה מקרים הלב הפועם של הבית.

בתכנון והקמת מטבח בעיצוב אישי נלקחים בחשבון כל המרכיבים הללו (הכל נשעה בתחקיר מעמיק לפני תכנון המטבח) על מנת שהמטבח יענה על כל הצרכים והדרישות של כל משפחה.

 

שיטת דינמיק ספייס – משולש הזהב לתכנון המטבח

שיטת דינמיק ספייס נוצרה לאחר מחקרים בתחום הנדסת אנוש במדינות שונות ומבקשת לא רק למקם נכון את המכשירים המרכזיים בכל מטבח המכונים גם משולש הזהב: מקרר, כיריים ותנור, אלא שואפת ליצור ביניהם אינטראקציה חכמה.

מכשירי "משולש הזהב" מהווים את הדופק הפעיל בכל מטבח והנגישות אליהם בזמן התפקוד במטבח היא תכופה, ממושכת וחוזרת חלילה. לפיכך תכנון המטבח חייב ליצור את האינטראקציה הנכונה והרצופה ביניהם בתכנון מיקומם והקשר ביניהם, כדי לסייע לתפקוד נוח, זריז, נגיש והגיוני. בתפיסת דינמיק ספייס, יש לתכנן מטבח סביב התקשורת הנדרשת מהם בכל מלאכה במטבח.

 

מטבחים בעיצוב אישי – מה מתאים לכם?

מטבח חייב להיות מתוכנן בהתאם להרגלי התפקוד והשימוש של המשפחה.

בתכנון המטבח לוקחים בחשבון את מספר בני המשפחה, הגילאים שלהם והרגלי האכילה שלהם. בנוסף חשוב לנו להבין מה סגנון המטבח בבית המסוים. האם מבשלים ואופים בו? מה יותר מה פחות? כמה פעמים בשבוע? האם מתווספים אורחים בסוף שבוע? מה מספרם? מה מבקשים לאחסן בארונות? איזו כמות של כלים יש? ועוד. כל אלה מהווים נתוני פתיחה שיסייעו לנו לקבוע את גודל ארונות המטבח, התכנון והחלוקה הפנימיים שלהם בהתאם לצרכי והרגלי המשפחה.

מטבח אופטימלי הוא זה שלמשתמש בו קל למצוא בו כלים או חומרי גלם, הוא לא גורם למשתמשים בו להשקיע זמן ומאמץ כדי להגיע לכל כלי או מוצר, הארגון הפנימי צריך לתת מענה לשלבים של התרחישים השונים המתקיימים במטבח הספציפי הזה בין אם מדובר בהכנת מזון, בישול, אפייה וכמובן אירוח.

 

מגגון אינסופי לעיצוב בטעם אישי

להבדיל מעולם מטבחי החוץ, במטבחי הפנים יש מגוון רחב מאוד של סוגי עץ מלא כמו: אלון מבוקע, אגוז אמריקאי ועוד וציפויים פנימיים וחיצוניים של פורמייקות המיוצרות היום בפלטה עצומה של עיצובים וגוונים (הפורמייקה הכי מבוקשת היום היא מסוג "ננו" שיש לה יכולת "לתקן" שריטות וגם לא נותרות עליה טביעות אצבעות).

יש היום מגוון רחב של צבע וגמר אפוקסי לחזיתות של ארונות המטבח במראה מט או מבריק. יש עיצוב  חלק, אסתטי ונקי המתאים לקו העיצוב המודרני ויש גם ארונות בסגנון כפרי העשויים עם חריתה, חריצים או מסגרות.

ברמת הפרזול ומנגנוני הטריקה, כאן הטכנולוגיה גם התקדמה מאוד בתחום, מדובר על עולם שלם של פיתוחים טכנולוגיים חדשניים, החל מידיות אינטגרליות, מסילות שקטות, מגירות מעוצבות וסוגים שונים של ארונות קלפה לכל מטרה. מדובר על אותם תאי ארון המורמים מעלה באמצעות מנגנונים מיוחדים שקטים כאשר את החזיתות אפשר לבחור במגוון חומרים כולל זכוכית.

עיצוב מטבחים