חיפוש

איך לשמור על היגיינה במטבח?

כאשר אנו מבשלים, אופים ומשתמשים במטבח חשוב מאוד להקפיד על ניקיון ועל טיפוח סביבת העבודה.

שמירה על התנהלות נקייה ומסודרת תתרום לאווירה נעימה במטבח וגם לבריאות האישית שלכם.

אי שמירה אל היגיינה יכולה להיות מקור להידבקות במחלות, ובתקופה זו במיוחד כדאי להימנע מכך ככל שניתן.

אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על היגיינית המטבח ועל הבריאות שלכם.

 

מה היא היגיינה?

משמעות המילה היא הקפדה על ניקיון לצורך שמירה על הבריאות. מקור המילה הוא ביוונית – היגיאה, אלת הבריאות היוונית, ובעברית – גהות. ניתן לשמור על היגיינה על ידי התרחקות מגופים ומחפצים מזהמים, או על ידי מניעת מצבים בהם אותם גופים יזדהמו מלכתחילה.

 

כיצד נשמור על ניקיון במטבח?

הקפדה כללית על ניקיון:

התמידו בלרוקן את הפח, לנקות את סביבת העבודה ולשטוף את הכלים ביסודיות. בנוסף, לעיתים חרקים ומזיקים יכולים להופיע במטבח ולחפש אחר שאריות מזון. ניתן להשתמש בספריי קוטל חרקים כדי להתמודד עם הבעיה ולשמור על חלל נקי מחרקים.

 

המקרר:

המקרר חייב להישאר נקי, ועליו להכיל אוכל טרי שאינו פג תוקף. שמירה על היגיינה באזור זה חשובה מאוד מאחר ואנחנו מאחסנים בו את האוכל אותו אנו אוכלים כל יום.

 

כלי ניקוי ייעודיים:

הספוג, המטלית, מגבת המטבח וכו' צריכים להיות ייעודיים אך ורק לניקיון חלל המטבח. שימוש באותה מטלית לניקיון חדר האמבטיה אינו היגייני ועלול אף לסכן את בריאותכם. בנוסף, הקפידו לשטוף את כלי המטבח (סכינים, כפות ועוד) בין השימושים השונים. שימוש באותו סכין לירקות ולעוף עלול להעביר מחלות בין השניים, ולכן יש להיות זהירים.

 

שטיפת מזון:

חשוב מאוד להקפיד על שטיפת פירות וירקות לפני האכילה, במיוחד אם אינכם מתכוונים לבשל אותם. יש להקדיש תשומת לב לפריטים כמו חסה או עלים אחרים אשר עלולים להכיל שאריות אדמה או חרקים בפנים.

 

שטיפת ידיים:

לפני הבישול או התעסקות עם מוצרי מזון גולמיים, חשוב מאוד לשטוף ידיים ביסודיות ועם סבון. שטיפת ידיים מונעת העברת חיידקים למזון ובכך מגנה על בריאותכם.

 

אחסון:

חשוב לאחסן את המוצרים ואת האוכל בצורה נכונה – אוכל יבש במזווה ומוצרי חלב, בשר ומוצרים נוספים הדורשים קירור- במקרר. הקפידו להפריד בין בשר לבין אוכל מבושל. בנוסף, חשוב לשים לשם לתוקף המוצרים, ולהשליך מוצרים מקולקלים לאשפה.

 

בישול נכון:

חשוב לבשל חלבונים מן החי (בשר ודגים) עד שהם מבושלים כראוי, כדי לסלק שאריות של חיידקים וזיהומים העלולים להיות בהם.

 

לסיכום

המטבח הוא סביבת העבודה שלנו, בה אנו מבשלים את האוכל ממנו אנו ניזונים על בסיס יומיומי. לכן, לא כדאי לזלזל בניקיון המטבח. אם תקפידו על חלל עבודה נקי ומסודר, תוכלו להנות מהשהות בו וגם לשמור על בריאותכם.

 

מטבח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא