חיפוש

איך לתכנן מטבח בצורה נכונה?

הגיע הרגע והחלטתם שמטבח חדש זה מה שאתם צריכים! לפני תכנון מטבח יש לקחת כמה קריטריונים בחשבון.

במידה ואתם לקראת שיפוץ מטבח ישן או לפני תכנון מטבח בבית חדש מאמר זה רלוונטי עבורכם.

מטבח צריך להיות פונקציונאלי, עשוי מחומר איכותי על מנת שיאריך שנים והכי חשוב בתקציב שיתאים לכם.

במאמר זה נבין כיצד לתכנן מטבח בצורה נכונה, שתתאים עבורכם ולצרכיכם.

חשוב לזכור, כל משפחה דורשת התאמה משלה ואין מטבח אחד שמתאים לכולם.

במאמר זה נבין איך לתכנן לבד מטבח מוצלח עבורינו.

 

צעד ראשון

עליכם לדעת כי מטבח לרוב מוחלף בממוצע כל 10 שנים. במידה וביצעתם את תכנון המטבח בצורה נכונה דעו כי השקעתו תוחזר אליכם במלואה בעת מכירת הנכס. לפני תכנון המטבח, עליכם לחשוב מה הדברים שעליהם אתם לא רוצים לוותר, אשר יובילו את קו התכנון. בראש ובראשונה- נוחות, כל אדם היה רוצה כי מטבחו יהיה נוח לתפעול. לכן החליטו על אזור מוגדר לבישול ולחיתוך, מיקום ואחסנה נגישה ונוחה של כלי המטבח ואזור ישיבה. התאמת המטבח תתבצע לפי גודל החלל וצרכי המשפחה.

 

צעד שני

ישנם סוגים רבים של מטבחים, יש מטבח בסגנון כפרי, מטבח בסגנון מודרני, אורבני, קלאסי וכו'. מעבר לתכנון פונקציונאלי ונוח אנו נרצה להתאים את עיצוב המטבח לשאר הבית, שישתלב בצורה הרמונית. ישנו המטבח האינטגרלי בו חללי אחסנה סמויים, ובעלי מנגנוני פתיחה מתוחכמים אשר למראית עין יוצרים  חלל עם חזית אחידה. אך חשוב לזכור כי לא לכל אחד מטבח כזה יכול להתאים ולפעמים הוא יכול ליצור תחושת אי נוחות בשל תחכומו וחלליו הסמויים.

 

צעד שלישי

לאחר שהחלטתם על עיצוב אשר יתאים לאופי הבית ולאופי המשפחה שלכם, עליכם לקחת בחשבון את איכות החומרים. לא כולם מביאים בחשבון שמעבר לאיכות הדלתות והמדפים, מה שיאריך חיי מטבח היא איכות הפרזול. כל אותם צירים, מסילות, ידיות וזוויות אשר מחזיקים את שלד המטבח צריכים להיות באיכות גבוה. ומעבר לכך חשובה גם איכות ההתקנה, כאשר ההתקנה אינה מספקת מגרות יכולות לקרוס, דלתות מתעקמות וכל ההשקעה יכולה לרדת לטמיון. בסופו של דבר הם החלקים הפעילים ביותר במטבח שלכם.

 

לסיכום:

לפני שאתם ניגשים לחברת מטבחים או נגר שיבצע עבורכם תכנון מטבח בהתאמה אישית, עשו שיעורי בית. קחו השראה ממטבחים קיימים שמצאו חן בעיניכם, רשמו לכם אילו התאמות הייתם רוצים לבצע במטבח שלכם. קראו על החומרים שיכולים להתאים למטבח שבחרתם, ובמידה ותצטרכו תמיד תוכלו לקבל ייעוץ מאותה חברת מטבחים שבחרתם. חשוב מאוד! עשו השוואת מחירים ובחרו בחברה עם הצעת המחיר הטובה ביותר. במידה וקיימות ביקורות קראו אותן בעיון, רצוי מלקוחות שמטבחיהם כבר הותקנו.

עכשיו כל שעליכם לעשות הוא להנות מהתהליך, נאחל לכם בהצלחה ותתחדשו!

 

חלל ביתי