חיפוש

איך מנקים וילונות מטבח?

חדר המטבח הוא אחד האזורים הכי פעילים בבית, היות ובו מתרחשות מגוון פעולות הבישול והאפייה, באופן יום יומי.

בהתאם לכך, היות ויש בו שימוש כה רב, כך הוא גם מתלכלך מהר יותר ונדרש בניקיון מתמיד.

בתוך כך, כמובן גם נכללים הווילונות במטבח.

ישנו מגוון רב של סוגי וילונות הניתנים לתליה במטבח, כאשר כל אחד יכול לשרת מטרה מעט אחרת. הסגנון הפופולרי ביותר לתליה במטבח הוא הווילון הנגלל, היות והוא פתרון פרקטי לאזור שכזה. אך נשאלת השאלה כיצד נתחזק וננקה אותו באופן יעיל?

 

למה צריך לנקות וילונות?

ישנו צורך לנקות כל סוג וילון היות והם עשויים מבד, וכמו כל דבר הם יכולים לצבור אבק ואף עובש. באזור המטבח תהיה יותר נטייה להצטברות של עובש שאינו בריא כלל ולכן במידה ונתמיד בתחזקה של הווילון נוכל להימנע מכך.

 

איך ננקה וילונות שונים?

כאמור, וילונות גלילה הם פופולריים ביותר במטבח היות ואין צורך להסיט אותם ואף ניתן לתפעל אותם באופן חשמלי או במשיכת יד בלבד. בעת הייצור, הווילון הנגלל מותאם ונחתך בדיוק למטרה הנדרשת ובהתאם למידות האזור המיועד.

וילון נגלל ניתן לנקות בשתי דרכים:

 

ניקוי עצמאי

וילון נגלל הוא הפשוט ביותר לתחזוקה. הדרך הקלה ביותר לנקות אותו היא באמצעות שאיבה ואין צורך תמיד לכבס אותו. על מנת להימנע מהצטברות של עובש נוכל פשוט להסיר את הווילון ולפרוש אותו על משטח ישר ולפזר מעליו סודה לשתייה שתספח את העובש, הלחות והכתמים. כל כמה זמן נוכל כמובן לכבס את הווילון בהתאם להוראות היצרן.

 

ניקוי מקצועי

במידה ורכשנו וילון נגלל יוקרתי ואנו מוכנים להשקיע כסף בתחזוקתו, נוכל למסור אותו לניקוי מקצועי אצל מכבסה עליה אנו סומכים. הם יבצעו את העבודה בהתאם להוראות היצרן ובכך נמנע נזק לטווח הרחוק לווילון איכותי שכזה.

כמובן שכל סוג אחר של וילון, דוגמת וילון רומאי, אוסטרי, אמבטיה ומקלחת חשוב גם כן לנקות בהתאם להוראות היצרן. גם אותם מומלץ לשאוב ורק אז לכבס, אך חשוב לזכור כי הם צורכים תחזוקה שוטפת יותר במיוחד אם מדובר בבד כבד.

כל סוג וילון נוכל לנקות באופן עצמאי או לשלוח למכבסה מקצועית.

 

לסיכום

ישנה חשיבות גדולה לתחזוקתם של כלל הווילונות בבית ובעיקר אלו במטבח. במטבח יש להם את הסיכוי הכי גבוה לצבור עובש ובכך להזיק לבריאות בני הבית. על כן, נרצה מלכתחילה לרכוש וילון פשוט לתחזוקה והוא הווילון הנגלל.

קל מאד לנקות וילון נגלל ולא תמיד צריך להעביר אותו כביסה, בניגוד לווילונות אחרים. חשוב לשאוב אותו ולפזר מעליו סודה לשתייה לספיחת הלחות. כמו כן, ניתן לבחור לשלוח אותו כל כמה זמן למכבסה מקצועית על מנת שזו תוודא ששום נזק לא ייגרם לבד הווילון.

 

חלון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא