חיפוש

אילו כלים כל אדם חייב במטבח שלו

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתעניינים ברכישת ציוד למטבח הביתי. ישנם אלו שהמטבח הוא עבורם תשוקה של שנים, וישנם אלו שפשוט צריכים לבשל כדי שיהיה אוכל בבית.

אין ספק שהשינוי בתרבות האכילה הביא אתו גם שינויים רבים בתרבות הצריכה של עולם כלי המטבח. אם פעם מלאכת בישול פשוטה הייתה אורכת שעות, כיום עולם כלי המטבח השתנה והתפתח, וניתן למצוא בו כלים ידידותיים למשתמש ההופכים מלאכה זו לפשוטה וזריזה.

לפני שאתם מתחילים להתבלבל מהשפע הקיים, תנו לנו לספר לכם מה באמת נחוץ לכם.

 

נתחיל מהאחסון

מטבח נוח הוא קודם כל מטבח שיש בו מקומות נוחים לאחסון. יחידות האחסון במטבח צריכות לכלול את התבלינים שלכם, קופסאות אחסון איכותיות ואטומות שיכולות להתאים גם למקפיא וגם למיקרוגל, ומתקנים שונים לאחסון כלי הששת והסכו"ם.

קופסאות שקופות שניתן לראות דרכן מומלצות במיוחד לאחסון מוצרים יבשים, כמו קטניות, פסטה, ואורז. הקפידו על הסדר והארגון במטבח – זה ישרת אתכם בהמשך.

 

מלך המטבח – הסכין

כל בשלן, מתחיל או מקצוען, צריך שיהיה לו במטבח סט סכינים איכותי. ישנם הבדלים בין סוגי הסכינים על פי סוג השימוש שעושים בהם – יש סכיני מריחה, סכינים לחיתוך ירקות ופירות, וסכיני בשר.

אל תתפשרו על איכות הסכינים שלכם.סט סכינים איכותי יקל עליכם את מלאכת הבישול היום יומית, וכדאי להקפיד להשחיז אותם מעת לעת על מנת לשמור על חדותם.

בנוסף לסכין, תצטרכו גם קרשי חיתוך כמובן.

 

תתחילו לבשל

אחרי שעמלתם וקצצתם, הגיע הזמן לבשל. בכדי לעשות זאת תצטרכו מחבתות וסירים.

מחבת לחביתה (קוטר 20-24 ס"מ) ומחבת לשניצלים (קוטר 28-32 ס"מ) יספיקו בהחלט בגזרת הטיגונים. אם תרצו תוכלו להוסיף לסט גם מחבת פסים עליה ניתן לצלות בשר.

המטבח לא יהיה שלם בלי סט סירים טוב. עליכם לרכוש סיר בקוטר 20 ס"מ להכנת תבשילים בכמות קטנה,  וסיר בקוטר 24 ס"מ שישמש אתכם כסיר מרכזי לתבשילים גדולים. סירי סוטאז' מומלצים גם כן, ואם אתם חובבי בישול ארוך, תצטרכו גם סיר בקוטר 32-28 ס"מ, שישמש אתכם להכנת תבשילים גדולים ומהבילים.

 

עולם האפייה

כולם אוהבים עוגות, מתוקים, ולחמים, וגם אם קונדיטוריה היא לא בדיוק הצד החזק שלכם, עדיין תצטרכו כלים המתאימים לשימוש בתנור כמו תבניות פיירקס בגדלים שונים.

אם אתם חובבי אפייה – זה עולם שלם. מיקסרים, תבניות בכל הגדלים והצבעים, ואביזרים נוספים ישרתו אתכם היטב במלאכת האפייה.

 

ולסיכום

כשזה מגיע למטבח הביתי, כל המרבה – הרי זה משובח. מלבד הדברים ההכרחיים שציינו כאן, כדאי לכם לרכוש גם אביזרי מטבח שונים כמו קולפנים, פומפייה, פותחנים, וכלי ששת. כל אלה יעזרו לכם מאוד וישדרגו את חווית הבישול שלכם.

זה אף פעם לא מאוחר להתחיל לבשל, או ללמוד ולהשתפר בכך. אז למה שלא נתחיל? לפרטים נוספים כנסו: CuttingBoard.co.il

סט סכינים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא