חיפוש

4 דברים שכל בית מודרני חייב במטבח

1.   אי במטבח

אי במטבח הוא המצאה גאונית, במאה ה-21 נראה כמעט כחובה. מהו אי למטבח?

זהו משטח מוגדר, לא גדול, שניצב במרכזו של המטבח.

אי במטבח ממלא 3 פונקציות: 1. אחסון במרכז המטבח 2. משטח עבודה 3. משטח ישיבה.

בנוסף לכך שהוא ממלא 3 פונקציות כאחד, הפלוס הגדול ביותר של אי במטבבח זה שהוא עושה את כל אלו – ובלי לתפוס הרבה מקום… במילים אחרות, במרכז המטבח אי אפשר להניח משטחים גדולים כי הם יגבילו מדי את התנועה החופשית הנדרשת במטבח. כשמדובר באי קטן ונוח, התנועה סביבו חופשית מצד אחד והוא מרכזי מצד שני.

למה חשוב ככ משטח אחסון מרכזי במטבח? שאלנו את פנל מטבחים וקיבלנו תשובה:

  • חשוב לאחסן חפצים (סכו"ם / מפות / פח) במקום מרכזי וקל לשליפה
  • נוח לעבוד במקום מרכזי במטבח, זה מאפשר שליטה ופיקוח על מה שבינתיים "על האש" או בתנור
  • אין כמו לעבוד בישיבה, כך שעם כל הכבוד לשיש – כיף שיש איך לשבת בזמן חיתוך ירקות או הקצפת ביצים

בקיצור, אי במטבח.

 

2.   משולש: כיור-מקרר-כיריים

ברור שיש במטבח מודרני כיור כיריים ומקרר. זה כבר לא מודני, זה אובייס כבר משנות השלושים של המאה הקודמת (טוב, אולי הגזמנו קצת…). כאן מדובר לא על עצם קיומם של כיריים, כיור ומקרר אלא על משולש העבודה שחייב להתקיים ביניהם.

במטבח מודרני יודעים שמכל אחד הקודקודים במשולש הזה, יש צורך בגישה נוחה לכל אחד מהקודקודים האחרים. זה אומר מיקום נכון של הכיור, הכיריים והמקרר; גודל נכון שלהם; ורווחים מחושבים ביניהם.

מצד אחד, חשוב שיהיה נוח לעבוד, וקשה לעבוד כשצפוף מדי! מצד שני, גם לא ממש כיף לרוץ מהכיור לכיריים מרוחקות מדי… בקיצור, דיוק.

כשחושבים על כל אחד מהפריטים הללו ביחד, כמערכת אחת של משולש העבודה, נוצר חלל עבודה נכון במטבח. מקרר וכיור דורשים מקום, מי מאתנו מסתדר עם מקרר קטן? לכן חשוב להקפיד כאן על תכנון מדוקדק ולרדת לפרטי השטח והגודל.

 

3.   חלל עבודה מאוורר

חלל עבודה במטבח = חייב חלון.

אין כמו ריחות של בית, ומי מאתנו לא חולם על לחזור הביתה ל"ריח תבלינים וקיץ" כמו ששורר המשורר. אז כן, לגמרי ריחות של בית – אבל פליז, אוויר לנשימה. חלון מעל חלל עבודה – חובה!

לריח יש תכונה סגולית, כשהוא חזק מדי הוא לא טוב, לא משנה כמה הוא נעים. מטבח חייב אוורור, בגלל ריחות, בגלל האוויר הכבד והדחוס של אש ומכשירי חשמל שמחממים אותו, בגלל שבני אדם עובדים בו.

 

4.   אלמנטים של יופי וביתיות

טוב, זה ברור: מטבח מודרני הוא לא רק חלל עבודה. כי בבית אנחנו יודעים שאין דבר כזה חלל רק לעבודה, והאמת? גם בעבודה אנחנו מנסים ליצור לעצמנו קצת בית. אז אלמנטים של יופי שיזכירו לנו שאנחנו בבית, כי אחרי הכל, במטבח אנחנו תמיד מרגישים בבית.

חלל מעוצב

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא