חיפוש

5 דרכים לשמירת מים מסוננים במקרר

רוב מסנני המקרר נועדו להסיר טעמים וריחות רעים באמצעות שילוב של משקעים וסינון פחמן. מסנני המקרר הקלאסיים מכילים ליבת גוש פחמן עטופה בחומר כמו פוליפרופילן. מים זורמים דרך הסנן ופסולת של חלקיקים לא רצויים נצמדים למשטח גוש הפחמן.

 

סוגי סננים

בהתאם לצרכים שלכם, כלומר איזה סוג של חלקיקים לא רצויים אתם מעוניינים להסיר ממי השתייה שלכם, ישנם 5 סוגים של סננים למקררים:

  1. מסננים מכניים
  2. מסנני ספיחה
  3. מסנני ריצוף
  4. מסנני החלפת יונים
  5. מסנני אוסמוזה הפוכה

 

כל אחד מאלה מטפל בבעיית מים אחרת ומסננים רבים משתמשים למעשה בשילוב של שיטות אלה לביצוע מספר רב של רמות סינון.

 

סנני מים מכניים

סינון מכני מסיר פיזית משקעים, לכלוך או חלקיקים במים באמצעות מחסום. מסננים מכניים יכולים להיות כל דבר, החל מרשת בסיסית המסננת פסולת גדולה ועד מסנן קרמי בעל מבנה נקבוביות מורכב במיוחד לסינון דק במיוחד של אורגניזמים פתוגניים.

 

סנני ספיחה

מסנני מים מסוג זה מסתמכים לרוב על פחמן, שהוא היעיל ביותר ללכידת מזהמים הנישאים במים. הסיבה שהפחמן סופג מזהמים בקלות כזאת היא שיש לו שטח פנים עצום שיכול ללכוד זיהומים כימיים כגון כלור.

 

סנני ריצוף

ריצוף הוא הפעולה של בידוד כימי של חומר. פוליפוספט משמש בדרך כלל במסננים מעכבי אבנית להפחתת המינרלים סידן ומגנזיום הגורמים לאבנית וקורוזיה. המשמעות היא שפוליפוספט אינו מוציא את המינרלים מהמים אלא שומר אותם בתוך המים אך מונע מהם ליצור אבנית על כל משטח שהם באים איתו במגע.

 

סנני חילוף יונים

החלפת יונים היא תהליך המשמש לסינון מים על ידי החלפת יוני מגנזיום וסידן המצויים במים עם יונים אחרים כגון נתרן או מימן. שיטת החלפת היונים מסירה לחלוטין את המינרלים הלא רצויים, מפחיתה אבנית והופכת מים מתאימים ליישומים בהם הם נשמרים בטמפרטורה גבוהה וקבועה, כמו למשל במכונות קפה מסחריות.

 

סנני אוסמוזה הפוכה

אוסמוזה הפוכה (RO) היא תהליך הסרת מוצקים אנאורגניים מומסים (כגון מגנזיום ויוני סידן) מהמים על ידי דחיפתם דרך קרום חדיר למחצה בלחץ, כך שהמים עוברים דרכו אך רוב המזהמים נותרים מאחור.

 

שילובים

לכל שיטת סינון יש מגבלות במה שהיא יכולה להסיר, ולכן רוב מסנני המים או מערכות הסינון משתמשים בשילוב של שיטות כדי להשיג רמה מסוימת של טיהור מים. לדוגמא, מסנני מים מקובעים, כמו במקרר, ישתמשו בסינון מכני ובספיחה עם יכולות ריצוף או החלפת יונים לשם עיכוב אבנית.

 

סיכום

על ידי הבנה של חמש השיטות השונות שבהן ניתן לסנן מים ואת האופן שבו ניתן לשלב אותן, בתקווה יהיה לכם קצת קל יותר לקבוע איזה סוג של מסננים אתם באמת צריכים במקרר שלכם.

5 דרכים לשמירת מים מסוננים במקרר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא