חיפוש

כיצד מתכננים מטבח למסעדה?

בהקמה של מסעדה, הדבר החשוב ביותר הוא כמובן תכנון נכון של המטבח. המטבח הוא המקום המרכזי של המסעדה, והוא זה שיקבע את האיכות שלה. תכנון של מטבח למסעדה שונה מאשר תכנון של מטבח ביתי, לאור העובדה שההיקף וסגנון העבודה במטבח של מסעדה שונים בתכלית מאלו שקיימים במטבח ביתי. אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך בדיוק לתכנן אותו.

 

עיצוב מטבח

בכל בית מסעדה או מוסד, המטבח הוא מקום מרכזי, וכאשר חושבים על העיצוב שלו, צריך להבין שלא מדובר בעוד עיצוב של חדר. המטבח הוא המקום הכי פעיל, ולמעשה אנחנו הולכים להעביר בו שעות עבודה רבות. זאת בדיוק הסיבה שחשוב לתכנן אותו בקפידה, במיוחד אם מדובר על מטבח של מסעדה. אנחנו כאן במשרד עירית תכנון מטבחים למסעדות כדי לעזור בתכנון מטבח למסעדה.

עיצוב מטבח

1. בחירת איש מקצוע מלווה

 

הדבר הראשון שעליכם לעשות לפני הכל הוא לבחור איש מקצוע שילווה את הליך תכנון המטבח. בדיוק כמו שבעיצוב הבית אנחנו מקבלים שירות של מעצב פנים, כך גם כאשר ניגשים לתכנון מטבח למסעדה חשוב שיהיה איש מקצוע שילווה אותנו, ויוכל לתת מענה מתאים לשאלות שעולות בדרך. לעיתים, דווקא אדם מבחוץ רואה דברים שאנחנו לא רואים.

 

2. חלוקה לאזורים

 

השלב השני הוא לחלק את המטבח לאזורי עבודה. כדי לנהל מטבח יעיל, חשוב שלכל אזור יהיה את כל מה שהוא צריך כדי לפעול בצורה עצמאית כמה שיותר, וכך נייצר למעשה בתוך המטבח קבוצות עובדים שלא יהיו תלויות אחת בשנייה. את זה אפשר לעשות רק אחרי שמקצים אזור לכל דבר.

 

3. ציוד

 

אחרי שאנחנו מבינים איך המטבח הולך להיראות, כדאי לבחור את הציוד שאותו אנחנו הולכים לשים שם. הציוד כולל כמובן מכשירי חשמל, מערכות מים וניקוז וכמובן הכלים שבהם נשתמש בעת העבודה במטבח.

 

4. בטיחות

 

הדבר האחרון שעליכם לעשות מבחינת תכנון הוא לדאוג לכל הצד הבטיחותי של המטבח. מטבחים במסעדות חייבים לעמוד בתקני בטיחות שונים, כדי להבטיח את בריאותם ושלומם של העובדים והסועדים. כדאי להתייחס לנקודה הזו כבר בשלב של תכנון המטבח לאור העובדה שיש מערכות שאותן צריך לשים בהתחלה.

 

5. השוואת הצעות מחיר

 

אחרי שסיימתם את התכנון הגיע הזמן לבחור קבלן שיבצע עבורכם את העבודה. השוו בין הצעות מחיר שונות של מספר קבלנים, כדי לקבל את זו שמאפשרת לכם לבנות מטבח למסעדה במחיר נוח.

 

לסיכום

בעת בנייה של מסעדה, המטבח הוא כנראה הדבר שעליו צריך לתת את הדגש בצורה הכי משמעותית. תכננו את המטבח שלכם בעזרת מעצב מקצועי, שיעזור לכם להנות ממטבח מפואר ויחד עם זאת גם כזה שבאמת יתאים למסעדה שלכם. הציוד במטבח צריך להיות כזה שקל לנקות אותו, בלי לוותר על איכות לאור העובדה שהמטבח של המסעדה פעיל במשך שעות רבות ביממה.

כיצד מתכננים מטבח למסעדה?