חיפוש

מה עדיף? כיריים רגילות או אינדוקציה

כיריים רגילות וכיריים אינדוקציה הן כיריים חשמליות הנראות שונה מבחינה עיצובית, פועלות בצורה שונה ובעלות פער גדול במחיר.

המאמר יבדוק מה עדיף – כיריים רגילות או כיריים אינדוקציה

 

כיריים רגילות לעומת כיריים אינדוקציה

שיטת החימום בכיריים רגילות נעשית באמצעות סליל שבו עובר הזרם החשמלי המייצר חום. לעומתן, כיריים אינדוקציה אינן מייצרות חום. החום נוצר באמצעות שדה מגנטי שגורם לזרם חשמלי בכלי הבישול הספציפי ליצר חום. כלומר, שאר האזור נשאר קר ורק כלי הבישול מקבל את החום הגורם לו לבשל. כאשר מסירים את הכלי מהכיריים הן לא יחממו יותר עד שיונח עליהן כלי אחר. בכל מקרה על מנת שכיריים חשמליות יעבדו הן זקוקות לחשמל תלת פאזי. ניתן לראות ששיטת הפעולה המיוחדת של כיריים אינדוקציה הרבה יותר משוכללת מכיריים רגילות ויש לה יתרונות רבים.

 

היתרונות של כיריים אינדוקציה

על פי סקר אינטרנטי קצר מגלים יותר המלצות על כיריים אינדוקציה מאשר על כיריים רגילות בשל היתרונות הרבים שלהן. לכיריים אלו יש יכולת להיכבות באופן אוטומטי ולשלוט בעוצמת החימום. לוח הבקרה מכיל פונקציות שונות המסייעות לבישול ללא השגחה. למשל, כאשר מבשלים סיר מרק ניתן לתכנת שלאחר הרתיחה יעבור באופן אוטומטי לאש קטנה והחימום ייכבה לאחר שעה. בזמן זה ניתן לעסוק בדברים אחרים מבלי צורך לדאוג שהמרק יגלוש מהסיר. גם אם מכבים את הסיר באמצע הבישול, לוח הבקרה זוכר את התכנית והוא ימשיך לעבוד לפי התכנון שלכם. יתרון נוסף הוא בטיחותי. לא פעם הילדים מסתובבים במטבח ונוגעים בתנור או בגז. כאשר הכיריים מחממות רק את האזור עליו מונח הסיר ושאר האזורים קרים למגע, אין סכנה שהילדים ייכבו. לעומת כיריים הפועלות על גז, הכיריים החשמליות גם בטיחותיות יותר מבחינת מניעת שריפות וכמובן מדליפות גז. כמו כן, לכיריים אינדוקציה יש ביצועים ברמה גבוהה והעיצוב שלהם יוקרתי ומרשים לעומת כיריים גז או כיריים חשמליות רגילות. הן קלות לניקוי, אינן דורשות תחזוקה ומתאימות לכל סגנון עיצוב במטבח.

 

ההבדל במחיר!

מבחינת ביצועים, שיפורים ופונקציות חדשניות כיריים אינדוקציה עולים על כל סוג של כיריים אחרות. מבחינת המחיר הן יותר יקרות אך שווה להשקיע בהן וליהנות מטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון, ניקיון, עיצוב מרשים ושיטת פעולה ייחודית. מבחינת הסירים והמחבתות חשוב לדעת שיש לרכוש כלי בישול המסומנים לעבודה עם כיריים אינדוקציה ולכן תאלצו להוציא כסף גם על כך. בשונה מכיריים רגילות, לא תוכלו להשתמש בסירים ומחבתות מאלומיניום או נירוסטה על כיריים אינדוקציה. על כלי הבישול צריך להיות מודבק מגנט כדי שהם יעבדו ותחתית שטוחה המתאימה לקוטר המדויק של הכיריים כדי לקבל את החום הדרוש. לפיכך, חשוב להתחדש בסירים ומחבתות מתאימים לבישול בכיריים אינדוקציה וליהנות מבישול נוח ומקצועי כמו במסעדות שף למיניהן.

 

חלל ביתי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא