חיפוש

כשפרקטיקה ויופי נפגשים – כך תבנו את מטבח החלומות שלכם

מטבח מושלם נמדד בשני תחומים עיקרים שעליו להיות

  • מואר, מעוצב, יפה ובעל מראה נעים ואסתטי.
  • יעל, מהיר, מותאם להרגלי בני הבית כך שיהיה פרקטי ונוח.

איך משלבים בין שני תחומים אלו בצורה חכמה ונהנים ממטבח מושלם מכן הבחינות? לשם כך חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים.

 

תכנון תקציב

החלפות מטבחים הינה הוצאה גדולה בשיפוץ בתים. חשוב מאוד לקבוע מראש את הסכום המקסימלי המוקדש להוצאות המטבח החדש וכן להקצות סכום נפרד לרכישת מוצרי חשמל וכלים למטבח.

 

בחירת סגנון עיצובי

חשוב להגדיר מה הולך להיות הקו המנחה בעיצוב המטבח: קלאסי, אורבני, כפרי או מודרני. הבחירה תשפיע על כל חלק במטבח. החל מבחירת חומרי הגלם, ועד לידיות ולאביזרים המשלימים. מומלץ לתכנן מראש את המבנה (פתוח או סגור), את סוג התאורה ועוד ולהיעזר במעצב כדי לתכנן את מידותיו ואופן ההתנהלות בו בצורה אידיאלית.

 

תכנון מרחב

במהלך קביעת גודל המטבח ואפיון המרחב, חשוב להתאים אותם לצרכים הספציפיים של בני הבית, מספרם ומצבם הפיזי. ישנם צרכים שונים לקשישים, פעוטות, נכים, משפחה בעלת מספר רב / קטן של נפשות וחשוב לקחת זאת בחשבון.

 

סידור הפונקציות במטבח

חשוב להחליט מראש על סידור הפונקציות במטבח. הסדר נכון שלהם יהפוך את המטבח ליעיל, שימושי, מאורגן ומסודר. הפונקציות החשובות הינן: כיור, כיריים ומקרר הנמצאים בשימוש סדיר וחשוב לתכנן בצורה חכמה את היחסים ביניהם כדי ליצור מטבח נגיש, קל ונקי. על פונקציות אלו להיות קרובות יחסית ונוחות לתפקוד יומיומי.

בנוסף אליהן ישנן פונקציות נוספות שחשוב לזכור גם אותן: מיקרוגל, מדיח כלים, שולחן אוכל, מקומות אחסון ועוד שגם אותן יש לקחת בחשבון.

היחסים נקבעים לפי מבנה הבית הכללי, היחס בין המטבח לסלון, פתחי כניסה ויציאה, מיקום נקודות חשמל, גודל חלל המטבח וההעדפות אישיות.

 

חומרי הגלם

חשוב מאוד להקפיד על חומרי גלם וייצור איכותיים כדי להבטיח מראה מטבח נאה גל לאחר מספר שנים. חומרי גלם איכותיים מומלצים הינם: קוורץ, אלומיניום, עץ מלא  ועוד.

כמו כן חשוב להשקיע בבחירה של משטח עבודה, משום שהוא אזור חשוף ביותר לשחיקה ומשפיע על המראה הכולל של המטבח.  על משטח העבודה להיות נוח וקל לניקוי ותחזוקה, וכך יישמר המראה שלו לאורך שנים וישפיע על המראה הכללי של המטבח.

 

מקומות אחסון

תכנון נכון של מקומות אחסון יביא לקו נקי וחלק במטבח ללא מלאי של אביזרים וכלים שונים מול העיניים. על מה חשוב להקפיד?

  • ניצול הגובה והתקנת ארונות על חלל התקרה.
  • איזון – שילוב בין חומרים אטומים למעבירי אור והפחתת עומס על המדפים והארונות.
  • ארונות או מגרות – יש לבדוק מה יתאים יותר למטבח ולגודל שלו ויתקבל יפה יותר.
  • חללים פנויים – חשוב להשאיר מקומות אחסון פוטנציאליים לכלים שיצטברו עם הזמן.

 

לסיכום

שילוב בין פרקטיקה ויופי במטבח מתבצע באמצעות תכנון תקציב, סגנון עיצובי ומרחב, סידור הפונקציות במטבח ומקומות האחסון בצורה חכמה, ובחירת חומרי גלם איכותיים.

כיסאות בר

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא