חיפוש

מדריך נתחי הבשר – כל הנתחים שחייבים להכיר

מי מאיתנו לא חולה על בשר? מה יותר טוב מארוחת שישי עשירה במגוון נתחי בשר עסיסיים שאי אפשר לוותר על אף אחד מהם? אבל עד כמה אתם באמת בקיאים בסוגי הבשר הקיימים? קפצנו לחנות אטליז בתל אביב והבאנו לכם את נתחי הבשר שאתם חייבים לטעום.

 

נתח פילה

נתח בשר הלקוח מבקר או מחזיר ונחשב רך יחסית. מצוי בחלק התחתון של הבהמה. כשמדברים על נתח פילה, בדרך כלל מתכוונים לסטייק פילה. הפילה הוא בשר דל שומן ויש לו טעם עדין. הוא נחשב בשר יקר, עקב ביקוש גבוה שיש לו ועקב היותו שריר קטן.

 

נתח חזה אווז

זהו הנתח הפופולרי ביותר מבין חלקי האווז. הוא נחשב עשיר במרכיבים תזונתיים טובים ובריאים. חזה אווז נחשב לנתח יוקרתי ובעל טעמים עמוקים.

 

נתח אנטריקוט

נתח המצוי בחלקה הקדמי של הבהמה. הוא משמש בעיקר להכנת סטייקים. נתח האנטריקוט הוא נתח שמן.

 

נתח שפונדרה

נתח שפונדרה אף הוא נתח שמן, כמו האנטריקוט. הוא טוב לצלייה ארוכה על הגריל, ולרוב מוגש עם שכבה עבה של רוטב.

 

נתח סינטה

נתח דל שומן בעל טעם חזק. הנתח לקוח מהחלק האחורי של בקר, חזיר או עגל. זהו למעשה שריר שנמצא מתחת לחלק התחתון של עמוד השדרה של הבקר\החזיר\העגל. לסינטה יש שני חלקים: חלק עליון וחלק תחתון, כאשר החלק העליון נחשב לבשר האיכותי יותר והוא נקרא "סינטה עליונה". החלק התחתון הוא מה שמכונה בדרך כלל סטייק סינטה. הוא פחות רך מהסינטה העליונה.

 

נתח T-bone

זהו נתח פחות מוכר מהשאר. מדובר בסטייק המכיל עצם בצורת T, ועל כן שמו. למעשה, הt-bone מורכב משני נתחים המוכרים לנו – פילה וסינטה. מה שקורה בדרך כלל הוא שמפרידים את שניהם ואת העצם המפרידה ביניהם. ככל שהt-bone מצוי יותר קרוב לחלק האחורי של הפרה, הפילה נהיה עבה יותר.

 

נתח קצבים

כשמדברים על נתח קצבים, הכוונה למספר נתחי בשר שמצויים בסרעפת הבקר. הוא נקרא נתח קצבים כי מסופר שפעם, הקצבים נהגו לשמור אותו לעצמם. הנתח מתחלק לשני חלקים – נתח עבה ונתח דק. הנתח עשוי משני שרירים גדולים שיוצרים צורה של וי. הטעם שלו נחשב עמוק ואיכותי. ניתן להכין ממנו סטייקים, ניתן לצלות אותו וניתן לבשל אותו בבישול ארוך. נתח הקצבים הוא בשר קשה שצריך להתאמץ בשביל ללעוס.

אל תהיו מקובעים! יש סוגי בשר רבים שלרובכם וודאי לא יצא לטעום. תפתחו את הראש שלכם לטעמים חדשים ותופתעו לגלות כמה זה כיף. כמובן שהמבורגר, שניצל וחזה עוף הם טעימים, אבל ברגע שתנסו דברים חדשים, תגידו לעצמכם

דנבר