חיפוש

מה היתרון במטבח כפרי על מטבח מודרני

לעיצוב המטבח יש משמעות גדולה כשמעצבים בית, משום שהמטבח הוא לב ליבו של הבית. לכל משפחה יש טעם שונה ולכן יש אופציות מגוונות לעיצוב המטבח. את המטבח אפשר לעצב סגנון כפרי, סגנון פרובאנס, סגנון מודרני סגנון איטלקי ועוד. למעשה, עיצוב מטבח בסגנון הכפרי הוא עיצוב פופולרי מאוד שמתבסס על חומרי גלם טבעיים ובמאמר הבא נבין מה היתרונות של המטבח הכפרי על המטבח המודרני.

 

מטבח כפרי

מטבחים כפריים, נחשבים למטבחים האהובים והנפוצים ביותר בבתים בישראל. הסיבה לכך היא שהם משלבים סביבת מטבח פרקטית ונוחה, יחד עם התאמה לצרכי העבודה היומיומיים, בשילוב עם אווירה חמה, ביתית ונעימה. למעשה, עיצוב מטבח בסגנון כפרי כולל בתוכו כמה סגנונות עיצוב שונים על הסקאלה, ובין היתר: מטבח ים תיכוני, מטבח פרובאנס, מטבח טוסקני, מטבח ויקטוריאני ועוד. בכל אחד מסגנונות העיצוב האלו, נעשה שימוש בחומרי גלם טבעיים כמו שימוש בעץ, שמשרה אווירת חום ורוגע בבית.

 

מטבח מודרני

המטבח המודרני מאופיין בעיצוב עם קווים נקיים ומדוייקים שנעים לעין להסתכל עליהם. המטבח ישלב אלמנטים של זכוכית, בטון, ברזל, שיש, מתכות ועוד. החומרים בהם משתמשים בעיצוב מטבח מודרני לא נועדו ליצור אווירה של חמימות כמו במטבח בסגנון כפרי, אלא ליצור תחושה אלגנטית וקלאסית בבית. על מנת שהצבעים שמעצבים את המטבח יתאימו לאלמנטים שיוצרים אותו, לרוב הגוונים יהיו קרים יותר כמו צבע אפור, לבן, שחור, עם מעט נגיעות חומות. השילוב בין הצבעים לאלמנטים יוצרים מראה טכנולוגי ועתידני.

 

יתרון המטבח הכפרי על המטבח המודרני

  1. שילוב צבעים – במטבח הכפרי ניתן לשלב מספר רחב של צבעים, כמו גוונים שונים של חום ולבן, חום ואדום ועוד שלל צבעים חמימים.
  2. שילוב צבעים מגוון – אפשר לעשות גם במטבח מודרני, אבל ההבדל בין השניים הוא שבמטבח הכפרי אפשר לשלב המון צבעים שמתאימים גם לאלמנטים שנמצאים בחללים הצמודים למטבח. במטבח מודרני, שילוב הצבעים לא תמיד יתאים לשאר חלקי הבית משום שאלו הם צבעים קרים יותר.
  3. תאורה – גופי תאורה שונים מתאימים מאוד למטבח הכפרי. גם אם בחרתם בנורות עם צבעים חמים יותר כמו צהוב, או בנורות חזקות יותר כמו תאורה לבנה – כך או כך הן יתאימו לצבעים ולאלמנטים במטבח הכפרי.
  4. אווירה – במידה ושטח המטבח גדול, בעזרת עיצוב כפרי אפשר להפוך אותו לשטח קטן יותר, אינטימי ומיוחד, בשימוש בגוונים של חום וחומרי גלם טבעיים כמו עץ.
  5. נקיון – את המטבח הכפרי קל מאוד לנקות. משום שבעיצוב כפרי השימוש הוא בצבעים וחומרי גלם שלא מראים את הכתמים עליהם כל כך במהירות, תמיד תהיה תחושה של מטבח נקי. בנוסף, קל מאוד לנקות אותו בעזרת חומרי ניקוי שמתאימים לעץ או לציפוי פורמייקה.

 

לסיכום

לכל משפחה יש את ההעדפות האישיות שלה בנוגע למטבח. אבל, ככל הנראה אין ויכוח על כך שכל האנשים רוצים להרגיש בבית אווירה של חום ורוגע מאשר אווירה משרדית. המטבח הכפרי מתאים בדיוק לרצונות האלו, ואת המטבח המודרני אפשר לשמור למשרדי ההיי- טק.

מטבח מעץ

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא