חיפוש

מוכרים מטבחים לפרנסתכם? בואו לגלות איך תשיגו פטור ממס הכנסה

אין ספק שתשלום מס הכנסה הוא תשלום שישראלים רבים היו מוותרים עליו אם הם היו יכולים. פטור ממס הכנסה נחשב לחלום בשביל ישראלים רבים והם רק מחפשים את הדרכים והשיטות להקל בתשלומי המס. מאחר וככל שהכנסה גדלה כך גם תשלום המס, התשלומים יכולים להכביד מאוד. יש דרך לקבל פטור או הנחה גדולה מאוד בתשלום מס הכנסה. רוצים לדעת איך? המשיכו לקרוא:



שיטת המיסוי במדינת ישראל

חישוב המס בישראל מתבצע באופן שנתי למרות שתשלום המס בפועל יורד לכל עובד מתלוש השכר בכל חודש. איך מבצעים את החישוב? חשבי השכר של החברה בה אתם עובדים מעריכים את השכר השנתי שאתם עתידים לקבל ולפי זה נקבעת מדרגת המס שלפיה ירד המס.

מדרגות המס נקבעות כך שככל שההכנסה נמוכה יותר כך אחוז המס שצריך לשלם מתוך המשכורת יהיה נמוך יותר. מדרגות המס הן קבועות והן נקבעות בכל שנה על ידי רשות המיסים.

 

קבלת פטור ממס הכנסה – צברו נקודות זיכוי

גובה המס הנדרש לתשלום נקבע על פי מדרגת המס אליה הגיע העובד ולפי נקודות הזיכוי המגיעות לו.

 

מהן נקודות זיכוי?

נקודות זיכוי מקנות הנחה בתשלום המס. באופן אוטומטי כל אזרח מקבל 2.25 נקודות זיכוי במס הכנסה, הנשים מקבלים תוספת של 0.5 נקודת זיכוי. מלבד הנקודות הניתנות באופן אוטומטי, רשות המיסים קבעה מספר קריטריונים לנתינת נקודות זיכוי נוספות. מטרת נקודות הזיכוי היא לצמצם את הפערים הכלכליים והחברתיים באוכלוסייה כך שאוכלוסיות שצריכות הקלות במס יוכלו לקבל אותן.

 

כמה שוות נקודות זיכוי?

נכון לשנת 2022, נקודת זיכוי אחת שווה 236 ש"ח בחודש.

 

בגין אילו קריטריונים ניתן לקבל נקודות זיכוי?

1. הורות לילדים – ניתן לקבל נקודות זיכוי עבור כל ילד. היקף נקודות הזיכוי משתנה בהתאם לגיל הילד. כאשר ההורים של הילד הם זוג נשוי, לא כל אחד מהם יקבל נקודות זיכוי. לרוב, באופן אוטומטי האישה תקבל את נקודות הזיכוי אלא אם כן מבקשים להעביר אותם לגבר.
2. סיום שירות צבאי או סיום שירות מילואים – לרוב מדובר על נקודת זיכוי אחת שתקפה לשנה לאחר סיום השירות.
3. התגוררות ביישוב פריפריאלי – רשות המיסים מעדכנת בכל שנה רשימת יישובים המזכה לנקודות זיכוי בהיקף משתנה.

יש עוד מספר רב של קריטריונים המזכים בנקודות זיכוי, אלו היו דוגמאות נפוצות. חשוב לוודא מול תלושי המשכורת שלכם וחשבי השכר בחברה בה אתם עובדים כי נקודות הזיכוי מעודכנות וכי אתם מקבלים את ההנחה המגיעה לכם.

 

לסיכום, פטור מתשלום מס הכנסה בעקבות נקודות זיכוי

ניתן לצבור נקודות זיכוי ללא גבול (רק אם עומדים בכל תנאי הזכאות) עד לרמה של פטור ממס הכנסה. אם לא הגעתם לפטור, יכול להיות שהגעתם להנחה גבוהה מאוד ותצטרכו לשלם הפרש קטן. בכל מקרה, בדקו האם הנקודות זיכוי שמגיעות לכם מעודכנות ואם לא הגישו בקשה להחזרי מס על המס העודף ששילמתם.

שטרות של יורו

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא