חיפוש

מה עדיף – סטייק על מחבת או על הגריל?

השוואה בין שיטות צלייה שונות חיונית לכל מי שאוהב לאכול סטייק עסיסי וטעים.

אז מה באמת עדיף ואיך בוחרים את הפתרון האידיאלי לכל סיטואציה? הנה כל התשובות

צליית בשר דורשת הכנה מוקדמת ונחשבת על ידי רבים למלאכת מחשבת של ממש. בשביל להגיע לרמת הצלייה המדויקת, צריך למשל להפשיר את הבשר ויש כאלה שגם מניחים אותו על רשת על מנת שיאבד כל טיפת נוזל שעוד נותרה בו. בהמשך, חשוב להכין את משטח הצלייה ואסור לשכוח תוספות מרעננות.

שאלת מיליון הדולר בקרב חובבי הבשר בכלל והסטייק בפרט היא איך הכי כדאי להכין אותו. מצד אחד, יש כאלה שמעדיפים את הסטייק שלהם על הגריל. מצד שני, אחרים מסתפקים בסטייק על המחבת. אבל באמצע, קיימת גם אפשרות ביניים של צליית סטייק על גריל גז במינימום מאמץ ובמקסימום הצלחה.

 

היתרונות של מחבת

השימוש במחבת מתאים לסיטואציות מאוד ספציפיות. אם למשל כבר הוצאנו את הבשר מהמקפיא אבל גילינו שאין מספיק זמן כדי להדליק את המנגל, הפתרון היחיד יהיה לצלות את הסטייק. במקרים כאלה צריך לבחור בקפידה את שמן הזית, או לוותר על הכשרות ולצלות את הבשר באמצעות שימון של המשטח עם מרגרינה או חמאה.

היתרון של מחבת בא לידי ביטוי בקיצור משך הזמן שעובר מהרגע שבו מחליטים לצלות את הסטייק ועד שהוא מוכן לאכילה. מעבר לכך, המחבת אידיאלי בחורף וכאשר אי אפשר לצאת החוצה. אבל מנגד, התוצאות של צליית סטייק על מחבת פחות טובות ומרשימות.

 

היתרונות של גריל

גריל פחמים או גז מייצג את ההעדפה של קרניבורים אמיתיים. אם מציבים את איכות הסטייק ואת העסיסיות של כל ביס בראש סדר העדיפויות, כנראה שלא יהיה תחליף למעורבות של הגריל בתהליך. אבל גם פה יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון ובעיקר את ההבדל בין גריל גז לבין גריל פחמים.

החיסרון של גריל פחמים הוא שלוקח זמן להדליק אותו, הוא לא רלוונטי אם יורד גשם וגם חבל להפעיל אותו בשביל סטייק בודד. מנגד, גריל גז דורש השקעה כספית מסוימת – אבל גם כזו שמחזירה את עצמה מהר מאוד.

 

הערך המוסף של גריל גז

גריל גז נחשב לפתרון ביניים שמצליח לקחת רק את היתרונות מכל שאר האפשרויות שעל הפרק. במקום להתפשר על איכות הצלייה, אפשר להדליק גריל גז בלחיצת כפתור ולקבל אש שמוכנה לצלייה של כל סוגי הבשר. בנוסף, גריל גז לא דורש שום סוג של תפעול מיוחד והוא מתאים גם לארוחות קטנות, ספונטניות ואינטימיות.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן להשיג גריל גז איכותי במחיר משתלם. בעסקה כזו, ברור שמדובר על הפתרון האידיאלי עבור צליית בשר ברמה גבוהה ולצורך הבטחת החוויה האולטימטיבית.

 

בשר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא