חיפוש

סתימה במטבח המסעדה – למי כדאי לפנות?

מסעדות רבות סובלות לעיתים קרובות מסתימות במערכת הביוב בשל כמויות המזון, השמן והלכלוך שנזרקות לכיורים. במקרים של סתימה במטבח המסעדה, צריך לפנות למומחים. המאמר ימליץ למי כדאי לפנות.

ממה נגרמת סתימה במטבח המסעדה?

כחלק מהמהות שלה המסעדה משרתת לקוחות ומגישה עבורם מנות לאורך כל היום עד לשעות המאוחרות של הלילה. עובדי המטבח במסעדה חייבים לבשל ולהכין את המנות בקצב מהיר כדי לספק אותן מבלי שהלקוחות יחכו להן זמן רב. העבודה שלהם עצומה. הם צריכים לקלף, לחתוך, לטגן ולבשל במהירות וכתוצאה מכך נזרקים לכיור קליפות ביצים, ירקות, פירות, עצמות, שמן ועוד. חוסר הזהירות עלול לגרום לסתימות חוזרות ונשנות במסעדה, להפיץ ריחות לא נעימים במטבח ולזהם את אזור העבודה. כמו כן, המסעדה אינה בית ולא תמיד ניתן לשחרר את הסתימות בעזרת פומפה. במצב כזה יש לפנות לחברת ביובית בתל אביב. החברה תשלח אינסטלטור מומחה לפתיחת הסתימה שיגיע במהירות למסעדה ויפתור את הבעיה בשקט מבלי להפריע לעבודה האינטנסיבית של צוות המטבח.

איתור הסיבה לסתימה

אינסטלטור מומחה מזהה את מקור הסתימה ומטפל בה בהתאם לסדר הגודל שלה. במקרים של סתימה חוזרת יש לגלות את מקורה באם היא נוצרת שלא בידי אדם. כדי למנוע את הסתימה חשוב שהצוות יימנע מזריקת שאריות של מזון ושמן לחורי הביוב ויהיה מודע לחשיבות שבכך. על אף זאת, ייתכן ומקור הסתימה אחר. למשל, סתימות חוזרות ונשנות עלולות לקרות כתוצאה משורשים מסועפים של עץ הנכנסים למערכת הביוב וחוסמים את מעבר המים ומי השופכין בצינור למערכת הביוב העירונית. אפשרות נוספת הן סתימות כתוצאה מליקויים במבנה בשל התיישנות ובלאי. במקרים כאלו חשוב לשקול שיפוץ של הצנרת.

כיצד פותחים סתימות במטבח מסעדה?

בהתאם לסדר הגודל של הסתימה ולמקורה, האינסטלטור קובע את שיטת העבודה. לא תמיד יש צורך לשפץ את הצנרת וניתן לטפל בבעיה באופן ממוקד לאחר זיהוי הסתימה באמצעות מכשור כמו רובוטים ומצלמות טרמיות. ככל הנדרש על מנת לשחרר את הסתימה, ניתן להפעיל עליה לחץ מים או שאיבת וואקום מסיבית. לחץ המים לא מותיר לפסולת ברירה ודוחף אותה לצאת מהצנרת. לאחר מכן מנקים את הצנרת בחומרי חיטוי ומוודאים שהמים זורמים באופן חלק. השאיבה היא ההפך מהפעלת לחץ. מכשיר השאיבה עוצמתי והוא יוצר פעולה של וואקום וכך מוציא את הפסולת מהצנרת.

כיצד מונעים סתימה?

מעבר לנקיטת זהירות בהשלכת גופים או מוצרים הגורמים לסתימה, ניתן להתקין על הצנרת מכשיר מפריד שומן שימנע סתימות כתוצאה ממוצרים שומניים. מסעדות המתעסקות עם מזון שומני ימנעו עם התקנת המכשיר סתימה וריח רע. איכות המזון חייבת לעמוד בתקנות המחמירות של משרד הבריאות. למעשה משרד הבריאות מחייב מסעדות ומוסדות גדולים להתקין מפריד שומן על מנת לשמור על התקנות.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא