חיפוש

על מנעולים שונים לארונות המטבח

נעילת ארונות מטבח נעשית לצורך בטיחותי, בעיקר כשיש בבית ילדים צעירים. המאמר יעסוק במנעולים השונים לארונות המטבח.

 

מדוע נועלים ארונות מטבח?

ילדים צעירים עלולים להיפגע בבית יותר מאשר בחוץ ועל מנת להימנע מכך יש לנקוט בכללי זהירות. אחד מאמצעי הזהירות הוא נעילת ארונות המטבח. במטבח ישנם חפצים שבירים, מכשירים חשמליים, שקעים וחומרי ניקוי רעילים. גם מבחינת המזון יש להיזהר כאשר נמצאים בבית ילדים אלרגיים למוצרים מסוימים כגון חלב, בוטנים, גלוטן וכד'. הילדים הצעירים אינם צפויים. הם יכולים לטפס ולעמוד על השיש וכך גם לפתוח ארונות מטבח גבוהים שבהם תרופות או חומרי ניקוי שונים. בנוסף ישנן מגירות בהן אנו מאחסנים כלים חדים כמו סכינים שיש לנעול. לעיתים קרובות לילדים נתפסות האצבעות במגירות או בארונות המטבח וגם על כך צריך לחשוב. כאשר מזמינים מטבח חדש ניתן לעצב בו ארונות עם תריסים חשמליים אך הם פחות אפקטיביים כשהילדים מוצאים את מתג ההפעלה שלהם. ישנם גם ארונות ומגירות שניתן לפתוח באמצעות לחיצת אצבע שיש להפעיל בכוח, מה שלילדים יהיה קשה יותר. אך האמצעי האפקטיבי ביותר הוא הנעילה של הארונות באמצעות מנעולים שונים.

 

הנעילה המגנטית

מנעול מגנטי מסתר ניתן להתקין בדלתות המטבח ללא קדיחה. הילדים אינם מתפתים לפתוח את הארון כיוון שאינם רואים את המנעול וכך אין להם גישה לתכולה המסכנת אותם. למנעול יש מפתח מגנטי עם ברגים וניתן להתקין אותו בקלות באופן קבוע או באמצעות דבק. מתקינים אותו גם על מגירות ובכך מונעים הכנסת אצבע אליהן וסיכון בטריקתן.

 

נעילת זיז או הברגה

מנעול הברגה או בשמו השני מנעול זיז בנוי מצילינדר ולשונית. ישנם מנעולים כאלו המגיעים עם הברגה מוכנה וכאלו ללא הברגה המותקנים באמצעות פלטה למנעול. המפתח מזיז את הלשונית וכך הם נפתחים וננעלים. מנעולי הברגה מהסוג הפשוט פרקטיים לארונות מטבח ולמגירות. לעומתם ניתן גם למצוא מנעולי הברגה פטנט המתאימים יותר לארונות חשמל, תקשורת וגז. ההמלצה היא לרכוש תוצרת איטלקית או אוסטרית ולא תוצרת סינית בשל האיכות והאחריות. על מנת להתקין מנעולים מסוג זה רצוי להזמין מנעולן מאזור המגורים בין אם זהו מנעולן מתל אביב ואזור המרכז ובין אם זהו מנעולן באר שבע והדרום, שיהיה זמין וקרוב במידה ויש תקלות.

 

מנעול לארון מטבח עם דלת זכוכית

מנעול לדלת זכוכית אינו דורש הכנות מיוחדות או קדיחה כי הוא חובק את הארון. הפין שלו מחוסם, נכנס למשקוף הדלת וננעל רק מצדו החיצוני. יש לו צילינדר חזק ומפתחות עם חריצים. הוא מגיע בגדלים שונים ולכן חשוב להתאים אותם לגודל דלתות הארונות. לסיכום, את המנעולים האידאליים לארונות המטבח יש לבחור על פי הצרכים. ישנם גם פתרונות אחרים של סגרים ללא שימוש במפתחות שיכולים להתאים. החשוב בהתקנת המנעולים או הסגרים בדלתות המטבח הוא לשמור על עיצוב מטבח נקי ואלגנטי.

מטבח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא