חיפוש

שינוי המטבח להתנהלות נכה – האם מגיע לכם גם פטור ממס הכנסה?

החלטתם לשפץ את המטבח ולהשקיע בעצמכם? אנחנו שמחים בשבילכם מאוד! הרחקתם לכת וגם הפכתם את המטבח לנגיש ומותאם לנכים? אנחנו גאים בכם מאוד! חשוב לעשות פעולות שמקלות על חלקים מוחלשים בחברה או חלקים שמתמודדים עם מוגבלת מסוימת. עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם אם מגיע לכם פטור ממס הכנסה בגלל הפיכת המטבח לנגיש – התשובה בכתבה הבאה.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

יש כמה מקרים בהם אזרח ישראלי מקבל פטור ממס הכנסה, כלומר מתשלום מיסים – מניכוי מס מהמשכורת החודשית. ומי האזרחים האלה? המקרה הראשון הוא אזרחים בעלי אחוזי נכות גבוהים או אזרחים עיוורים. והמקרה השני הוא אזרחים בעלי עסק עצמאי קטן ושיש להם תעודת עוסק פטור – לכומר, עוסק פטור מתשלום מס.

 

האם הורים של זכאים לפטור או בני זוג גם מקבלים פטור?

זו שאלה מצוינת והתשובה היא תלוי. הורים של ילד בעל מוגבלות מקבלים בדרך כלל הטבות מסוימות או אחוזי הנחה במס, אבל לרוב לא פטור מלא. ואילו בני זוג של אדם נכה או עיוור בדרך כלל מקבלים פטור, אם מדובר במקרה שבן זוגם המוגבל כלל אינו עובד בשל מצבו. בכל אופן, כדאי לכם לברר את המקרה האישי שלכם כי אין כלל שחל על כל המקרים האלה.

 

האם משהו ששיפץ את המטבח והפך אותו לנגיש זכאי לפטור?

זו גם שאלה מצוינת, ופה התשובה היא ממש לא. שיפוץ המטבח והפיכתו לנגיש זו פעולה חברתית יפה ובעלת משמעות, והלוואי שכולנו ננהג כך ונאפשר לכלל החברה לחוש בנוח בכל מרחב ובכל מצב. אבל אין לפעולה זו קשר עם קושי כלכלי שמוביל לפטור מתשלום במיסים, אלא אם שיפוץ זה נעשה עבור ילד או בן זוג מוגבלים ואז יש לברר את המקרה הספציפי מול רשות המיסים.

 

למה יש אנשים שמקבלים פטור ממס הכנסה?

הסיבה הפשוטה ביותר היא המוגבלות שלהם שלא מאפשרת להם לעבוד בצורה נאותה ולהרוויח הרבה כסף, ובשל כך המדינה עוזרת להם. והסיבה השנייה היא שזו הדרך של המדינה להראות להם שהם לא לבד, ויש בכך מעשה מוסרי יפה מבחינה חברתית.

 

איפה תבדקו אם אתם זכאים לפטור?

תוכלו לבדוק באתר של רשות המיסים או הביטוח הלאומי ולהתקשר לנציג במידת הצורך. כמו כן, האינטרנט גדוש במידע על כך אבל כאן קיבלתם את כל מה שאתם צריכים, ולכן אנו מציעים לכם להתקשר לנציג כדי לברר את המקרה האישי שלכם.

 

לסיכום

מי ששיפץ מטבח והפך אותו לנגיש עבור נכים לא זכאי לפטור ממס הכנסה אלא אם הילד שלו או בן זוגו נכים, ואז יש לברר את זה בצורה מסודרת. אנחנו סומכים עליכם שתבררו היטב את הסוגייה כדי לקבל את הכסף המגיע לכם.

מחשבון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא