חיפוש

ארוחת על האש בריאה

על האש או מנגל היא אחת הארוחות האהובות על הישראלים, בין אם ביום העצמאות ובין אם סתם ביום חולין משפחות רבות נפגשות כדי לאכול ארוחת על האש מהנה וטעימה. אולם, בשנים האחרונות ועם עליית המודעות לחשיבות של מזון בריא עלתה השאלה האם יכולה להיות ארוחת על האש בריאה, התשובה לכך, אולי תופעו לגלות היא שכן! ערן שני, מאמן כושר אישי – מביא לכם את מגוון טיפים לארוחת על האש בריאה.

תכנון

תכננו מראש מה אתם מעוניינם לאכול, באופן זה תוכלו לעבור את הארוחה בשלום ובלי להגזים עם כמות המזון שתצרכו. תעשו זאת באופן שבו תצאו מהארוחה שבעים אך לא "מפוצצים". כמו כן, חשוב לזהות מה הם המאכלים הפחות בריאים מהם עדיף להימנע.

תתכנו מראש את הארוחה

ממה להימנע

בהקשר זה כדאי לדעת שמזונות מעובדים כמו המבורגר, נקניקיות וקבבים, בעיקר כשנקנים כמוצר קפוא או כאלה המיוצרים במפעל לרוב פחות מזינים ומורכבים מבשר פחות איכותי ולכן פחות ממולצים.

חלקי פנים כמו, לבבות, ריאות, שקדים, כבד וטחול מכילים רמות כולסטרול גבוהות במיוחד, לכן במיוחד עבור אלו הסובלים מרמת כולסטרול גבוהה כדאי להימנע מצריכת מזונות אלו.

פחמימות הן אויב עיקרי במהלך הארוחה, במהלך הארוחה אנו גם כך אוכלים מוצרים מן החי שבחלקם אחוזי שומן גבוהים. לפעמים במהלך הארוחה אנו לא שמים לב לנשנושים הצדדיים הללו. לכן, חשוב להימנע מפיתות תפוחי אדמה ואורז או לפחות להיות מודעים לכמות שנצרכה.

תחום נוסף שנוטים לשכוח ממנו הוא אגף הסלטים, רובם מצטיירים בראשנו כבריאים ומרזים אולם חלקם מהווים מכשולים של ממש, למשל סלטים עם רוטב המבוסס על מיונז, סלטים קנויים, סלטי פסטה או תפוח אדמה וכן סלטים עמוסים באגוזים לסוגיהם.

חשוב לשים לב לבשר ולוודא כי הוא אינו נשרף ומתפחם, הוכח במחקרים כי חריכת הבשר מייצרת רעלנים המסוכנים לגוף האדם ואשר יכולים לגרום לסרטן.

במה להתמקד

כדאי להתמקד בבשרים רזים, סינטה פילה בקר, הודו וכן בעוף, רוב חלקיו של העוף בריאים ומכילים כמות קלוריות שאינה גבוהה באופן יחסי, בין אם מדובר בחזה עוף, פרגית או כרעיים.

אפשרות מעולה נוספת היא על האש טבעוני.

בנוסף חשוב להתמלא מסלטים וגם בינהם יש סלטים בריאים יותר ובריאים פחות, מבין הסלטים הבריאים ניתן למנות את סלט הירקות הידוע, סלט חסה, סלט שורשים, סלט כרוב ברוטב חומץ או לימון וכן טחינה אותה כדאי לצרוך במידה.

שתייה קלה היא אחד המצרכים המשמינים ביותר לכן כדאי להתמקד במים, אשר יכולים להיות מוגשים עם נענע או לימון כאשר גם סודה היא אופציה טובה.

אם תרצו ארוחת על האש בריאה איננה אגדה! חשוב לשמור על תפריט מאוזן ולוודא שהבשרים שעולים על הגריל אינם שמנים ומעובדים מדי וכן לוודא לחפש אופציות בריאות כמו חזה עוף ופרגית. בנוסף חשוב שלא להתפתות לאכול "שטויות" שכן גם ככה ארוחת על האש לרוב היא ארוחה עתירת שומן וקלוריות, בתיאבון! 

דרך מעולה לשפר את הבריאות בעל האש – היא להשתמש בגריל גז – קראו את המדריך על כיצד לבחור גריל גז