חיפוש

מה עדיף בישול במטבח או בגריל גז?

קניתם גריל גז ויש לכם מן הסתם גם מטבח מאובזר ושימושי. אחת ולתמיד, מה עדיף – בישול במטבח או בגריל גז?

גריל גז הוא מכשיר שיכול לעיתים למצוא עצמו פשוט מונח בחצר שלנו לצורך יופי או השלמה של עיצוב החצר ורבים מפספסים את היתרונות הרבים שלו בשל הפשטות וההרגל לבשל במטבח, גם אם מדובר בבשר. לכל אחד מצורות הבישול, גריל גז או בישול במטבח, יש את היתרונות שלו וכדאי לבחור את צורת הבישול על פי מה שברצוננו לבשל ובאיזה מצב.

תזמון

לרוב המטבח שלנו הוא חדר או חלל בתוך הבית אשר לו מתווסף חלל נוסף לאירוח שיכול להיות שולחן אוכל, סלון או אפילו חצר. כאשר נרצה לבשל בשר לאירוח התזמון יותר מתאים לגריל גז בשל כך שאנחנו צריכים את האוכל בזמן אמת וכנראה שאם נכין את הבשר במטבח אנחנו לא נארח בו במקביל. כאשר נבשל על גריל הגז בחוץ בעצם נוכל ישר להגיש לאורחים את האוכל והם גם יהיו ממש חלק מחווית הבישול.

ניקיון

אין ספק שגריל הגז מקבל את הניצחון בנושא עניין הניקיון. בשר הוא סוג של אוכל שבישולו משאיר הרבה שאריות ולכלוך ובישולו במטבח יכול לעשות הרבה בלאגן שלאחר מכן יהיה קשה ומתיש לסדר ולנקות. גריל הגז ממוקם בחוץ ועל כן מראש פחות קריטי הלכלוך שיווצר עליו מאשר הלכלוך שיווצר ממש בתוך הבית. נוסף על כך הוא גם מכשיר אשר קל לנקות אותו וגם לא נורא אם הוא לא נקי בצורה מושלמת בשונה ממחבת או כיריים.

גודל

גריל הגז, כמו בסרטים, הוא מכשיר גדול ומסיבי אך במקביל גם די נוח לשימוש. יתרון נוסף שלו על בישול במטבח הוא הגודל שלו והנוחות של צליית הבשר. בעוד במטבח כנראה ניאלץ להישאר בגבולות הגזרה של המחבתות הקטנות שלנו או על פלנצ'ה לא נוכל להשתוות בבישול במטבח לגודל, ובעקבות כך גם לנוחות, שגריל הגז מעניק לנו בעת צליית ובישול בשר.

סוג הבישול

בעצם כל היתרונות שפירטנו עד עתה מתייחסים בעיקר לבשר בעוד בעצם ניתן לבשל בגריל גז ובטח גם במטבח הרבה בישולים אחרים. השימוש בסירים ובמחבתות אפשרי על גריל גז אך במקרה זה דווקא למטבח היתרון. לרוב מדובר בבישולים אשר בכל מקרה יעברו לכלי הגשה, (בשונה מבשר שכל אחד יכול לקבל את החתיכה שלו ולאכול מידית) לכן התזמון מתאים כאן יותר למטבח. בכל מקרה, בישול בסירים ובמחבתות מומלץ לעשות על אש יותר נמוכה וגם בתוך חדר מאשר בחוץ.

בסוף על מנת לקבל החלטה היכן לבשל את האוכל שלכם תהיו חייבים לבחון מה בעצם תרצו לבשל מבחינת התאמה לגריל גז וכן, באיזו זמינות אתם והאוכל צריכים להיות במידה ואתם לדוגמא מארחים לארוחה.

בישול

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא