חיפוש

בחירת מעשנת בשרים: המדריך המלא

כבר שנים שאתם המומחים של החבר'ה על המנגל, צולים לכולם בשרים ודגים, יודעים בדיוק כמה זמן צריך החציל כדי שיספוג את טעם הטחינה ואיך להפוך את הקבב בלי שיפול לתהום הפחמים.

במסעדה אתם תמיד אלה שיודעים להעריך מנות בבישול איטי, אידוי ועישון ארוכים ולא מוותרים על הרפתקאות קולינריות מתי שרק אפשר. ועכשיו זה הזמן להשתדרג, להפוך למקצועיים ולרכוש לעצמכם מעשנת בשרים מושלמת.

בחירת מעשנת בשרים

מה עושה המעשנת?

כדי להעשיר עוד ועוד את הטעם האיכותי ולהשתדרג בחוויית הגורמה, מביני דבר נוהגים להשתמש במעשנת בשר אחרי הצלייה הרגילה כדי להוסיף עוד עסיסיות, ארומה וכמובן טעם מיוחד. מעשנת ביתית תוכל להוציא מכם את המיטב ולייצר נתחים מעושנים כמו במסעדות השף.

היא מיועדת כמובן לחובבי הבשר והבישול, אבל תתאים גם למי שרוצה מידי פעם להשקיע, לפנק ולארח מכל טוב. מדובר במיכל ארוך וגלילי (אופקי או אנכי, תלוי בדגם) שמורכב ממדפים שכל אחד מהם מעביר את הנתח בתהליך עישון שונה.

בתחתית נמצא חלק הבעירה שמפיק חום עוצמתי ועשן כך שהבשר, הדג, העוף ואפילו הירקות יזכו ל"טיפול" המושלם. כל מעשנת יכולה לבצע פעולה של עישון חם או קר לפי בחירה, כאשר העישון הקר הוא התהליך הארוך, האיטי, בטמפרטורה נמוכה וקבועה. שפים מובילים משתמשים בעישון הקר כדי לעשן נתחים רבים במשך 12 ואפילו 24 שעות כדי לספק חוויה קולינרית מובחרת ומצטיינת, שתרצו ליהנות ממנה שוב ושוב.

הגז, הפחם ושבבי העץ

כמו במתקני הגריל האהובים, גם המעשנות נחלקות לפחם וגז. מעשנת פחם היא המוצר הקלאסי בעל הטעם הנוסטלגי האהוב והעשיר, מצריכה יותר פעולות ביצוע וטכניקת הדלקה נרכשת. בדיוק כפי שלמדתם כיצד לסדר את הפחמים על גריל הפחם, להבעיר, לנפנף ולצלות בצורה מושלמת.

כפתרון למתקני הפחם, נוצרו מתקני גריל גז בגדלים ותצורות שונות כדי להבטיח חוויה איכותית נוחה יותר, מיעוט פעולות, הצתה נוחה ותחזוקה קלה. יש שיאמרו שהטעם הסופי של הגז שונה מהפחם, אך אם מדובר ברצון שלכם לארח מכל טוב, לבצע עוד פעולות בנוסף לרגעי הצלייה ולקצר תהליכים באופן נוח ויעיל, גריל גז יספק לכם עבודה מצטיינת.

תבחרו מה שתבחרו והמעשנת תבצע בשלמות.

עוד טעמים וארומות יוכלו להשתלב הפעם לצד הפחמים כדי לספק טעם עדין ומרשים לכל מנה. רבים בוחרים להוסיף שבבי עץ למטרה זו וההמלצה היא לבחור שבבים של עץ פרי כדי לספק את הטעם שנחשב לטוב ביותר ומשפיע על חוויית הטעם הסופית של הבשר או הדג.

המעשנת מסוגלת לספק לכם שפע רחב של אפשרויות כולל עישון גבינות (המטרה הבאה שלכם לחג שבועות) ואם אין לכם ניסיון בעבודה עם מעשנת, כדאי לבחור נתחים שומניים שתהליך העישון מוציא מהם פלאים גם ללא ידע: אנטריקוט, טלה, אסאדו או שייטל בגזרת נתחי הבשר, פורל וסלמון בתחום הדגים. אל תחצו או תפרסו את הנתחים בשום צורה ועליהם לנוח בתוך המעשנת בדיוק כפי שהם, שלמים כחומר גלם אחד, שלאחר התהליך יהיה ניתן לחתוך, לפרוס ולהגיש באהבה.

מעשנת בשר פחם: המומלצת ביותר

חברת Webber האמריקאית, המובילה בתחום הברביקיו בארץ ובעולם מייצרת מתקני עישון פחם משובחים עם תצורה נקייה ואסטטית, כך שהם הופכים בין היתר לפריט מעניין הניצב בגינה. שלושת דגמי "הדגל" מסדרת Weber Smokey Mountain קלים מאוד לתפעול ומכילים פטנט חום אחיד, כך שהטמפרטורה תמיד תישמר ללא צורך להוסיף עוד ועוד פחמים.

הגדולה שבחבורה בקוטר 57 ס"מ ובשתי קומות היא המשובחת לעישון וצלייה איטית של כל מאכל שרק תרצו. לצידה נמצאים דגמי העישון הרטוב בקוטר 47 ס"מ או 37 ס"מ, שמכילים את פטנט עוצמת החום וכניסת האוויר, מדחום אינטגרלי לשליטה מלאה גם בזמן שהמכסה סגור, דלת צידית להוספת פחמים, שבבי עץ או נוזלים תוך כדי העבודה. שלושת המתקנים מגיעים בנוסף עם מיכל ייעודי לנוזלים, שמונע מהשומן הרב של הבשר לטפטף על הפחמים וליצור להבה בעוצמה בלתי מתוכננת.

מוצר הפרימיום של החברה Summit charcoal grill לוקח את החוויה מספר גדול של צעדים קדימה ומאפשר לכם לרכוש במוצר מודולרי אחד מעשנת שהיא גם גריל וטאבון מתקדם ומשוכלל. זוהי מעשנת פחמים קרמית בעלת הצתה בגז הכוללת את הפטנטים הייחודיים של וובר ומשלבת שפע עצום של טכניקות צלייה, כמעט לכל מאכל אפשרי.

המעשנת יכולה לפעול באותה עוצמה למשך מספר גדול ביותר של שעות וניתן לשלב בתוכה גם פלטה (מגיעה כחלק מהמתקן) מנירוסטה שסמוכה לפחמים ויוצרת צלייה מקצועית מכל צידי הבשר,ווקים ייעודיים לתבשילים מוקפצים, מאפים וקציצות, אוכל איטלקי, מגשי פיצות וסירים יצוקים לתבשילים מכל סוג. Summit charcoal grill נחשב למוצר עולמי מוביל הכולל טרמומטר עם טווחי חום ניתנים לשליטה, התקנה בעגלה חזקה ויציבה שניתן להעביר בקלות ממקום למקום ומשטח עבודה צמוד.

מעשנת בשר גז: זו היפה והנכונה

דור נוסף של דגמי מעשנת גז מבית חברת D&S מציע עישון מקצועי מבחינת הטכניקה ואטרקטיבי מאוד גם מבחינת העיצוב. מעשנת הבשרים D-egg מיועדת למבינים אמיתיים וחובבי בשר שלא מתפשרים על הטעם המשובח ביותר.

המעשנת בקוטר 53 ס"מ היא מעשנת קרמית הבנויה על בסיס של חרס עבה וחזק ביותר, כוללת פס איטום מושלם ומערכת בקרת אוויר וסילוק אפר, מדחום בקצה העליון של המכסה וכמובן את כל שפע היתרונות המוצלחים והמשובחים של צליית הגז במקום פחם.

גם D-egg מאפשר להשתמש במעשנת כטאבון פיצות, פיתות ושלל מאפים ומגיע בקטרים נוספים של 33 (הקומפקטי) ו-58 (הענק) וכמובן עם עגלה חזקה בעלת ארבע גלגלים שתוכלו להזיז בכיף ממקום למקום.

מעשנת בשר שבבי עץ: המקצועית ביותר בתחום

אם אתם מחפשים מעשנת בשרים שתעניק לכם לא רק אפקט עישון מושלם אלא גם טעמים מיוחדים ויוצאי דופן שבהם משתמשים השפים הגדולים בעולם, הוודפלאט מבית ZGRILL תהלום אתכם.

מדובר במעשנת הפועלת על פלאטס– שבבי עץ דחוסים להענקת הטעם והארומה הטובים ביותר בעולם הגסטרונומיה.

דגם A450 כולל תא שבבים גדול בשימוש ארוך ומערכת דחיסה עם שליטת חום מבוקרת, בקר טמפרטורה מובנה וגוף חימום חשמלי חסכן ללא צורך בפחמים או בלון גז.

שתי רשתות צלייה בעוצמה מקסימלית של 250 מעלות תספק לכם בשר באיכות יוצאת דופן. דגם D700 המקביל כולל בנוסף ארון אחסון שיהיה אפקטיבי לעבודה ממושכת מול המעשנת.

אז איך בוחרים במעשנת המושלמת?

להבדיל ממה שהורגלתם עד היום, מדובר במוצר פרימיום להכנת אוכל גורמה מסוגים רבים ומכאן שעלותו גבוהה מכל מתקן ברביקיו מתקדם. אמנם מדובר ברכישה חד פעמית של מכונת העל, אבל כדי להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה, חשבו על הצורך שלכם – מה תכינו, כמה תשתמשו ובאיזו כמות.

תמיד תוכלו להרחיב את העישון גם למחוזות חדשים של מאכלים וטעמים, אך השאלה הגורלית היא כמה מזה באמת יקרה בפועל והאם רק מפעם לפעם או על בסיס יומי/ שבועי? חשבו על המיקום של המתקן אצלכם בגינה או במרפסת וודאו שהוא עומד במקום נוח לניוד במידת הצורך (לצל, לאור וכד'), עם יכולת לפקח על קרבת הילדים אליו.

קחו בחשבון גם את התחזוקה והניקוי של המעשנת וכמובן את המוצרים הנלווים כמו פחמים למעשנת פחם או שבבי העץ שיספקו לכם בכל פעם מחדש חוויית גורמה שתפיל את הסועדים מהרגליים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו?

השאירו פרטים ואנחנו נחזור

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא