חיפוש

לא רק פיצות – 3 המתכונים הבשריים שניתן להכין בטאבון ביתי

מכירים את אלו שחושבים שאי אפשר להכין בטאבון בשר?, אז תשכחו מהם, הם לא מבינים דבר וחצי דבר בטאבון. אנחנו פה בכדי לנפץ את השמועה כי טאבון זה פיצות, מאפים ולחמים, ולתת לכם 3 מתכונים בשריים שיגרמו לספקנים ללקק את האצבעות וגם לבקש תוספת.

 

עראייס (אל-אראיס)

אחת המנות הנפוצה והטעימה ביותר במזרח התיכון והיא בסך הכל פיתה, שמן ובשר טחון. וכשעושים אותה בטאבון ביתי היא עולה לליגה של הגדולים.

רכיבים: בשר בקר ובשר טלה טחונים, בצל סגול קצוץ דק דק, מלח, פלפל, פטרוזיליה, שמן זית (גם לתערובת וגם לפיתה) ופיתות.

אופן ההכנה: מכניסים את כל החומרים בקערה ומתחילים לערבב טוב טוב, לאחר מכן מכניסים למקרר לחצי שעה ונותנים לבשר לספוג את התבלינים ואת השמן.

חוצים פיתות לחצאים, מורחים את הפיתה מבפנים בשמן ומורחים שכבה קלה של שמן מבחוץ, מכניסים מהתערובת בשר לפיתה ולוחצים את הפיתה. מניחים על מחבת או תבנית שנכנסת לטאבון בחום של 250 מעלות. משגיחים בין 3-5 דקות עד להשחמה, לאחר מכן הופכים את חצאי הפיתות ומכניסים לעוד כמה דקות עד להשחמה.

 

רוסטביף

ברוסטביף אנו מתכוונים למנה שעשויה מנתח בשר כמו סינטה (הרוסטביף המקורי) אבל גם משייטל  או אנטריקוט. בשרים אלו עסיסיים ואינם זקוקים לזמן בישול ארוך.

רכיבים: בשר מאחד הסוגים שצוינו, חרדל, שמן זית, רוזמרין קצוץ, טימין קצוץ, מלח גס ופלפל גרוס.

אופן ההכנה: חותכים את הנתח לפרוסות  בעובי של 1-2 ס"מ, מורחים היטב בחרדל, שמן זית, רוזמרין. משרים כשעתיים לתת לטעמים לחלחל לתוך הנתחים. טאבון בחום של כ-250 מעלות, לפני שמכניסים לטאבון לזרות מעט מלח גס ופלפל גרוס על הבשר.

מניחים את הנתחים על רשת בטאבון וצולים כ-10 דקות, מוציאים, נותנים לנתחים להתקרר ולמעשה להמשיך להתבשל בחום עדין. הופכים אותם ומחזירים לעוד 10 דקות.

מוציאים, עושים חתך קל באחת הפרוסות לבדוק את מידת הצלייה, בהתאם להעדפתכם מעבירים לשולחן או מחזירים לעוד פרק זמן של 5-8 דקות. מומלץ מידת עשייה מדיום ולא לשכוח עוד קצת מלח גס לפני האכילה.

 

אסאדו – מנת הדגל של הטאבונים.

רכיבים: קילו בשר אסדו עם עצם, גזרים, בצלים, בטטות ותפוחי אדמה חתוכים לפרוסות, שיני שום, טימין קצוץ, כוס יין אדום, שמן זית, מלח ופלפל, ציר בקר (שלוש כוסות).

אופן ההכנה: בסיר מותאם לטאבון, מניחים שכבת ירקות, מעליה את הבשר ושוב שכבת ירקות. מפזרים מלח, פלפל ושמן זית ומסיפים את כוס היין. מכניסים לטאבון בחום של 250 מעלות לחצי שעה, ואז מנמיכים ל-120  מעלות, מוסיפים את ציר הבקר לעוד שלוש וחצי שעות. אם הבשר עדיין לא רך, מחזירים לעוד זמן בטאבון.  

לסיום,

בתאבון.

צלעות כבש